Sökning: "Vad är ett butikskoncept"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Vad är ett butikskoncept.

  1. 1. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Nordvall; Simon Vilhelmsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER

  2. 2. Starkt butikskoncept : ur unga kunders perspektiv

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELIN BJÄRKEBLAD GYLLSTAD; OLIWIA FRIDLUND; [2014]
    Nyckelord :kundupplevelse; sinnespåverkan; visual merchandising; Produktutvecklande varumärkesleverantör; butikskedja; butikskoncept; kundbeteende;

    Sammanfattning : I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. LÄS MER

  3. 3. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  4. 4. Ljus i butiksmiljö : Upplevelsen av ljus och exponering av produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Belysningslära; Högskolan i Jönköping/JTH, Belysningslära

    Författare :Andreas Bergstrand; Marcus Anderson; [2011]
    Nyckelord :Retail; exhibition exposure; direction of light; surface colors; metal halide; contrasts; colors.; Detaljhandeln; exponering; ljusriktning; ytfärger; metallhalogen; kontraster; färger;

    Sammanfattning : This thesis examines how to improve the exhibition of products within retail for clothes and gift articles. The purpose is to investigate and test how light sources and different directions of light affect how the products are perceived regarding their exhibition. LÄS MER

  5. 5. Attraktivt butikskoncept : Vad som bör ingå för att kunden skall trivas och genomföra köp

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :BIM KARLSSON; JULIA ANDERSSON SAMILS; [2011]
    Nyckelord :service; konsument; visual merchandising; consumer; varuexponering;

    Sammanfattning : Att handla kläder är något alla människor gör, vare sig det är för att vi måste eller för att det som numera är allt vanligare, för att det är en hobby och för många ett behov som tillfredsställs. Då det på marknaden råder stor konkurrens med allt fler valmöjligheter för den allt mer medvetna kunden och allt fler företag även satsar på postorder som alternativ gäller det för den fysiska butiken att särskilja sig och att ha en fungerande butikskommunikation. LÄS MER