Sökning: "Vad är konsumentgrupper"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Vad är konsumentgrupper.

  1. 1. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Hard to reach energy consumers in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sanna Lundin; [2023]
    Nyckelord :Energy consumers; hard to reach energy consumers; HTR; policies; behavior; FCM; Energikonsumenter; HTR; politiska åtgärder; FCM; beteende;

    Sammanfattning : The transition towards a sustainable and low-carbon future requires significant changes in energy behaviour among energy consumers. However, the question remains about how, by whom, and what changes are necessary to achieve this transition. LÄS MER

  3. 3. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Frid; Lina Almén; Yasmin Garcia Johansson; [2022]
    Nyckelord :Female consumers; gender; stereotypes; fashion images; female ideals; gender progressive marketing; Kvinnliga konsumenter; genus; könsstereotyper; modebilder; kvinnoideal; genusprogressiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Stor klumpsumma eller dyr månadskostnad - Vad är värst? : En mängd faktorer i en marknad, präglad av dåliga affärer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oskar Backlund; Noel Dzogas; Karl-Henrik Krantz; [2022]
    Nyckelord :Privatleasing; nybilsköp; högengagemangsprodukter; informationssökning; köpbeteende; trygghet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum: 2022-06-01    Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp    Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet    Författare: Oskar Backlund          Noel Dzogas       Karl-Henrik Krantz   Titel: Stor klumpsumma eller dyr månadskostnad - Vad är värst? En mängd faktorer i en marknad, präglad av dåliga affärer.   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Privatleasing, nybilsköp, högengagemangsprodukter, informationssökning, köpbeteende, trygghet. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters inställning till lokalproducerade livsmedel och svensk livsmedelsproduktion : samt vad det finns för utmaningar och möjligheter för verksamheter som erbjuder detta

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Miljövetenskap

    Författare :Elin Björklund; Lisa Jörnstedt; [2022]
    Nyckelord :food safety; small scale; locally produced; consumer and attitude.; livsmedelssäkerhet; småskalighet; lokalproducerat; konsument och inställning.;

    Sammanfattning : Behovet av att se över kopplingarna mellan livsmedelsförsörjningen, hållbarhet och suveränitet - vid tillhandahållandet av livsmedel - har ökat i och med en instabil och osäker omvärld. En ökad lokal och småskalig livsmedelsproduktion skulle på ett nationellt plan kunna göra livsmedelssystemet mer robust och resilient vid eventuella störningar. LÄS MER