Sökning: "Vad betyder Budskap"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Vad betyder Budskap.

  1. 1. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hedvig Pahlstad; Ester Paksuniemi; [2023]
    Nyckelord :Focus group interviews; social construction; social interaction; common knowledge; identification; feminist messages; post-feminism; Fokusgruppintervjuer; social konstruktion; social interaktion; gemensam kunskap; identifikation; feministiska budskap; post-feminism;

    Sammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER

  2. 2. För barn eller till barn? : Behaviorismen i Folkskolans barntidning 1903

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Fanny Engström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den under 2020-talet populära barntidningen Kamratposten är enligt redaktionen själva skriven för barnens skull, men tidningens historia går tillbaka till slutet av 1800 – talet. Tidningen hette då Folkskolans Barntidning och drevs av en folkskollärare vid namn Stina Quint eftersom hon ansåg att skolbarnen behövde ha bra texter att läsa. LÄS MER

  3. 3. Meningsskapande på lokal nivå - Det förebyggande arbetet mot våldsbejakande extremism ur ett PR-perspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ida Walderlo; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; PR; våldsbejakande extremism; meningsskapande; organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sensemaking within communications theory is underestimated in its ability to explain complex nowadays societies. This master thesis examines the internal organisation of the preventive work against violent extremism at local level in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Pucken glider in... : En jämförelse av två hockeyklubbars varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefine Christiansson; Josephine Jansson; Julia Lindster; [2016]
    Nyckelord :Encoding; decoding; brand identity; brand image; brand congruence; Encoding; decoding; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskongruens; Djurgården Hockey; Örebro Hockey;

    Sammanfattning : Att folk inte förstår vad man säger beror på flera olika anledningar. En självklar orsak till att detta är till exempel givetvis om man inte talar samma språk. Men även om man skulle begripa varandra i en konversation betyder inte det att sändarens budskap tolkas på önskat sätt av mottagaren. LÄS MER

  5. 5. "Ja fast fler sanningar kontra att försöka sprida ett budskap det är ju två olika saker tycker jag" : En studie om lågstadielärares historieförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Jenny Hjertberg; [2016]
    Nyckelord :historia; historieförståelse; lärare; F-3;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att synliggöra F-3 lärares historieförståelse. Ambitionen med detta synliggörande var att bidra med en fördjupad insikt om potentialen av F-3 lärares historieförståelse vad gäller möjligheter att främja elevers tolerans och kritiska förmåga. LÄS MER