Sökning: "Vad har skolan gett"
Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden Vad har skolan gett.
1. AC Gate Bias Stress of 4H-SiC MOSFETs : An investigation into threshold voltage instability of SiC Power MOSFETs under the influence of bipolar gate stress
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Silicon Carbide, a wide band gap (WBG) semiconductor, has pushed electrical limits beyond Silicon (Si) when it comes to power electronics. It has offered the electrification of society showing promise for a greener future. LÄS MER
2. Pedagogers uppfattning om förändrade förutsättningar i kurs- och timplan för teknikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Teknikämnet har varit obligatoriskt i svensk grundskola i 30 år och det har fattats ett antal politiska beslut genom åren för att lyfta teknikämnets status. Har dessa politiska beslut gett resultat för hur undervisningen i skolan går till eller vad är lärarnas uppfattningar kring vad som faktiskt påverkar undervisningen i klassrummet? Denna studie vill undersöka hur lärare upplever att deras teknikundervisning påverkas i samband med förändringar i kursplan eller timplan samt om det spelar någon roll om teknikämnet har fått en egen post på schemat eller ej för dessa upplevelser. LÄS MER
3. Elever med särskild matematikbegåvning : en kvalitativ intervjustudie om lärares och speciallärares uppfattningar om identifiering av eleverna och anpassningar i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Hägg, Helena och Lagergren, Ann (2023). Elever med särskild matematikbegåvning - en kvalitativ intervjustudie om lärare och speciallärares uppfattningar om identifiering av eleverna och anpassningar i matematikundervisningen. LÄS MER
4. TSN Distributed Clock : An analysis of relationships between network configuration parameters and the resulting precision of time synchronization
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In real-time systems spanning a network, there is a need for deterministic communication. The best-effort approach which most of the Internets traffic follows is not suitable for this area since it does not guarantee packet delivery within a deadline and there is also no accurate measure of when the packet was sent. LÄS MER
5. Courtyards, an urban lifeline?
Master-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)Sammanfattning : Even if the courtyard as a specific area lacks a clear description within PBL, there is a relatively unified view of what the courtyard is within research and academic work. The view of the courtyard as an extension of the living room has been repeated by several and suggests that the courtyard is a place that should accommodate and enable uses connected to the home. LÄS MER