Sökning: "Val av etableringsstrategier"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Val av etableringsstrategier.
1. The Road to Japan : En studie om etableringsstrategier för svenska företag
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Problem: Japan är en av Sveriges största exportmarknader med 127 miljoner konsumenter och en intressant marknad för svenska företag. Den japanska marknaden innehar många hinder och utmaningar och har tidigare varit restriktiv mot utländska företag. LÄS MER
2. Modebranschens Internationella Arena: En studie om svenska modeföretags etablering och varumärkesbyggande på internationella marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats ämnar att beskriva svenska modeföretags internationaliseringsprocess. Därför ska vi undersöka och analysera nätverkets betydelse, barriärers påverkan, val av etableringsstrategier och varumärkesbyggnad vid internationalisering. LÄS MER
3. Den Oförutsedda Turbulensen : En fallstudie om hur turbulens på marknader påverkat Små och Medelstora företags Internationaliseringsstrategi
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Denna uppsats grundar sig i att undersöka hur turbulens på marknader påverkat små och medelstora företags internationaliseringsstrategier, med inriktning mot val av marknader samt val av etableringsstrategier. I mån om att forska kring denna problematik har vi definierat ett huvudproblem; Hur har turbulens på marknader påverkat små och medelstora företags internationaliseringsstrategi? Uppsatsen grundar sig i en kvalitativ forskningsmetod samt en abduktiv forskningsansats, detta för att besvara uppsatsens huvudproblem på lämpligast vis. LÄS MER
4. Den lille Krigaren : - En studie om hur svenska SMF kan etablera sig på välutvecklade marknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : I denna rapport har vi valt att undersöka hur svenska SMF har gått tillväga för att lyckas etablera sig på en mogen och välutvecklad marknad. Genom att analysera det resursbaserade synsättet samt vilken etableringsform företag har använt sig av vid expansion så har vi haft som syfte att beskriva vilka specifika resurser samt vilken etableringsform som har varit viktigast för företagen när de har tagit beslutet om en expansion. LÄS MER
5. Why UK rain when you can go to Ukraine? : En studie av svenska tjänstebolags etableringsstrategier på den ukrainska marknaden
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att undersöka vilka externa respektive interna faktorer som påverkar valet av etableringsstrategi då svenska tjänstebolag etablerar sig på den ukrainska marknaden. Med etableringsstrategi menar vi valet mellan uppköp(acquisition), kapitalallians(joint venture) eller nyetablering(green-field). LÄS MER