Sökning: "Val av respondenter"

Visar resultat 1 - 5 av 557 uppsatser innehållade orden Val av respondenter.

  1. 1. Utomhuspedagogik –en arbetsmetod i förskoleklass?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Emilia Östberg; [2024]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; förskoleklass; didaktiskt perspektiv; enkätstudie;

    Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva hur lärare uppfattar utomhuspedagogik som arbetsmetod i förskoleklass samt lärares didaktiska val i relation till utomhuspedagogik i förskoleklass. Det är en enkätstudie som främst utgår från kvantitativ metod med inslag av kvalitativ analys. Studien tar avstamp i didaktiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elsa Berg; Alicia Bergström; [2024]
    Nyckelord :Middle manager; employee resistance to change; change aversion; change management; managing resistance to change.;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Elsa Berg och Alicia Bergström Handledare: Emilia Kvarnström   Datum: 2024 - Januari   Syfte: Idag driver företag ständigt förändring- och utvecklingsarbeten och med förändringar kommer ofta motståndsreaktioner. Motstånd mot förändring från medarbetare behöver bemötas och hanteras för att förändringar ska kunna fortgå i verksamheter. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  4. 4. Ja, man måste ju vara lite extra - Om professionellt etablerade och rasifierade individers strategier för erkännande i yrkeslivet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Gabriella Al Khouri; Amanda Strandberg; [2023-09-05]
    Nyckelord :Erkännande; Etnicitet; Rasifiering; Strategier; Yrkesliv;

    Sammanfattning : Vår studies syfte avser att belysa professionellt etablerade och rasifierade individers strävan efter erkännande i deras yrkesliv. Studien undersöker dels vilka utmaningar som rasifierade individer upplever i sitt etablerade yrkesliv, dels vilka strategier de använder i sin strävan efter erkännande relaterat till deras etniskt underordnade position. LÄS MER

  5. 5. Mamma, kan du köra mig? En studie om ungdomars fritidsresor i Lerums kommun

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Alma Gullholm; Michaela Andersson; [2023-06-30]
    Nyckelord :“mobilitet”; “ungdomar”; “fritidsresor”; “kollektivtrafik”; “CIM”; ”tidsgeografi”; “mobility”; “youth”; “leisure travel”; “public transport”; “CIM”; “time geography”;

    Sammanfattning : För ungdomars utveckling och välmående är det viktigt att kunna resa på egen hand men trots detta har det självständiga resandet minskat kraftigt under de senaste åren. Detta är en extra stor utmaning i mindre urbaniserade områden där ungdomar upplever en större transportfattigdom än i städer. LÄS MER