Sökning: "Value Co-creation"

Visar resultat 11 - 15 av 302 uppsatser innehållade orden Value Co-creation.

  1. 11. Barriers and Enablers for Repurposing Vehicle Components in Cross-Sector Collaborations : A Case Study of a Swedish Vehicle Manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elin Kjellberg; Violet Mirgati; [2023]
    Nyckelord :circular economy; circular business model; cross-sector collaboration; transportation industry; repurpose; circulär ekonomi; cirkulär affärsmodell; tvärsektionella samarbeten; transportindustrin; repurpose; återbruk;

    Sammanfattning : Sweden's economy is currently heavily dependent on a linear economy model, where raw material ultimately is discarded as waste. The linear approach is unsustainable for manufacturing companies in the long term. LÄS MER

  2. 12. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Eric Fredén; Emil Leidelof; [2023]
    Nyckelord :Business Model; value creation; value dimensions; customer needs; service logic; sustainability; energy provider; Affärsmodell; värdeskapande; värdedimensioner; kundbehov; servicelogik; hållbarhet; energi-leverantör;

    Sammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER

  3. 13. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  4. 14. Prestationsmått vid uppstart : En fallstudie av Northvolt Ett i Skellefteå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Martin Sandgren; Carlos Porras; [2023]
    Nyckelord :Performance indicators; key performance indicator; performance measurement; co-creation; performance measurement systems; Prestationsmått; nyckeltal; prestationsmätning; medskapande; prestationsmätningssystem;

    Sammanfattning : Prestationsmått och dess formulering tillsammans med målsättningsteorin är två vanligtförekommande begrepp i de flesta produktionsenheter. Syfte med studien är att beskrivaoch förklara hur prestationsmått formuleras i en ny produktionsenhet. Examensarbetetbeskriver vikten av medskapande mellan företag och dess kunder. LÄS MER

  5. 15. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER