Sökning: "Value Perception"
Visar resultat 1 - 5 av 939 uppsatser innehållade orden Value Perception.
1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER
2. Rekryterad av AI: En analys av arbetssökandes uppfattning och attityd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Recruitment conducted with the assistance of artificial intelligence is becoming increasingly common with the advancement of technology. Currently, AI can draft job advertisements, review resumes, automate interviews, and make decisions. LÄS MER
3. Distriktssköterskans erfarenheter av att arbeta med urininkontinens hos äldre personer : En litteraturöversikt
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Background: Urinary incontinence occurs in 30-40% of the Swedish population over 65 years. Urinary incontinence has a major impact on people's quality of life and many older people find it difficult to talk about it. LÄS MER
4. Transformerande ledarskap inom junior ishockey : Effekter av en intervention i behovsstödjande ledarskap mot junior ishockeyspelare
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med studien var att undersöka spelares uppfattning om deras ledares ledarskap inom SDT och framför allt om interpersonella beteenden, som är områden som ligger till grund för en behovsstödjande lärandemiljö och ett transformativt ledarskap och ifall deras uppfattning förändrades efter en intervention. De sex frågeställningar som var centrala för studien var: Kan en intervention inom transformativt ledarskap riktat mot tränare, förändra spelarnas uppfattning om deras tränares ledarskap inom 1) autonomistödjande (AS), 2) kompetensstödjande (KS), 3) tillhörighet (T), 4) autonomimotverkande (AM), 5) kompetensmotverkande (KM) och 6) tillhörighetmotverkande (TM)? Metod: Metoden som vi använde oss av var en kvantitativ enkät samt ett utbildningstillfälle (intervention) med tränare. LÄS MER
5. Skådepenningar i enväldets tjänst: Ekonomisk och politisk legitimitet i Gustav III:s kungliga medaljer 1772–1792
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historisk arkeologiSammanfattning : This bachelor’s thesis in Historical Archaeology concerns how the royal medals of the Swedish King Gustav III (1756-1792) functioned as a means of political propaganda, namely in what ways an official legitimizing narrative was created about the country’s economy and the role of the King herein, through the images and texts of the royal medals. Inspired by Clifford Geertz’ anthropological perspective on authority it views the royal medal as a means of communication and as a branch of a greater “master fiction” that monarchy created around itself. LÄS MER