Sökning: "Value creation bank"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Value creation bank.
1. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER
2. Aktievärdering - En Analys av ESG Faktorers Värdeskapande
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Syftet med den här rapporten är att, tillsammans med en svensk bank, undersöka huruvida börsnoterade företag inom Olja- och Gasindustrin värderas olika beroende på deras arbete kring ESG (Environmental, Social, Governance) faktorer. För att undersöka om något samband mellan ESG-faktorer och värdering finns kommer en matematisk modell byggas med hjälp av linjär regression. LÄS MER
3. Value Creation and Exits in Private Equity: A Case Study of Triton Partners' Investment in Eleda
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : In this paper we analyse Triton Partners' investment in Eleda. Eleda is an infrastructure service group established by Triton in 2017 through a roll-up in the Swedish excavation service market. LÄS MER
4. Value creation through Businesses’ Support of Community Development
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The demand for integrating Corporate Social Responsibility into business has increased during recent decades. Despite the dramatic growth of demand for CSR, some researchers still criticize that it is a waste of money. However, other researchers see CSR as an opportunity and advantage to become more profitable and create a better reputation, etc. LÄS MER
5. Relationsbyggandet vid digitala rådgivningsmöten, perspektiv från privatrådgivare : En studie kring utmaningar och möjligheter i det digitala mötet
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date: [2022-06-02] Level: Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Bashir Atai Jesper Holm Timothy Ylinen 98/01/03 93/08/07 93/12/31 Title: Building relationship in a digital age focusing on digital meeting, from financial advisors’ perspective Supervisor: Rana Mostaghel Keywords: Digital meeting, Customer value, Relationship, Trust, Marketing, Bank industry Research questions: What are the challenges in the digital customer meeting regarding value creation and relationship building and how do financial advisors handle the challenges? What opportunities are there for financial advisors when it comes to the shift from physical customer meetings to digital customer meetings? Purpose: The purpose of this study is to investigate the challenges and opportunities of digital customer meetings that financial advisors need to deal with when building and maintaining relationships online through meetings. Method: In this study, a qualitative survey method has been applied. LÄS MER