Sökning: "Value relevance"

Visar resultat 16 - 20 av 519 uppsatser innehållade orden Value relevance.

  1. 16. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Matilda Krantz; [2023]
    Nyckelord :interfunctional coordination; cross-functional; digitalization; supply chain; sales; marketing; B2B; go-to-market strategy; sharing information; customer orientation; customer value;

    Sammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly.  In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER

  2. 17. Sprida, Styra, Främja : Identifiering och analys av potentiella komplikationer för nedbrytning av social tillit i det svenska samhället

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elsa Holmberg; Cecilia Lehrman; [2023]
    Nyckelord :social trust; modern information technology; identity and polarizing forces; bounded rationality; trust game; gender differences; social tillit; modern informationsteknologi; identitet och polariserande drivkrafter; begränsad rationalitet; förtroendespel; könsskillnader;

    Sammanfattning : Social tillit är en central faktor i ett välfungerande samhälle och skapar förutsättningar för ekonomisktillväxt och sänkta transaktionskostnader. Att förstå vilka komponenter som kan bidra till nedbrytning avsocial tillit har därför stor betydelse för att kunna påverka samhällsutvecklingen. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhet och systematisk risk : En kvantitativ studie om ESG och betavärde ur ett europeiskt och amerikanskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Niklas Lönn; Lovisa Veenstra; [2023]
    Nyckelord :sustainable investments; systematic risk; investments; ESG; environmental; social; governance and geographical differences; hållbara investeringar; systematisk risk; investering; ESG; miljö; socialt ansvar; bolagsstyrning; regionala skillnader;

    Sammanfattning : Trenden med hållbara investeringar har vuxit sig starkare och intressenter ställer krav på etiskt företagande och söker möjligheter till hållbara investeringar. Fenomenet ESG, miljö (E), sociala aspekter (S) och bolagsstyrning (G), är ett av få medel som bedömer och jämför hållbart företagande. LÄS MER

  4. 19. Mellandomens processekonomiska betydelse - Dess konflikt med den successiva relevansens princip

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Samuel Guillard; [2023]
    Nyckelord :Civilrätt; Civilprocess; Mellandom; Successiva relevansens princip; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the Supreme Court's decision in NJA 2019 p. 802, the principle of successive relevance became established practice. The principle of successive relevance establishes a sequence that the court must follow when examining the issues in the case. LÄS MER

  5. 20. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Cornelia Edvinsson; [2023]
    Nyckelord :norms; norm criticism; norm-critical education; norm-critical pedagogy; values; civics; normer; värden; värdegrund; normkritik; normkritisk pedagogik; toleranspedagogik; samhällskunskap;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER