Sökning: "Value-Creation"
Visar resultat 1 - 5 av 1071 uppsatser innehållade ordet Value-Creation.
1. Från risk till möjlighet? : En utforskande studie om värdeskapande i en ESG Due Diligence-process
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker värdet av att inkludera hållbarhet och ESG i en due diligence-process inom kontexten för internationella företagsförvärv. Ett konsultperspektiv tillämpades på grund av externa rådgivares vidsträcka erfarenhet och insyn i denna relativt nya process. LÄS MER
2. Mobile Device Industry in China : A study on Chinese mobile device industry from an ecosystem point of view
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Under the global trend of digital transformation development, Chinese mobile device industry has rapid expansion and yield significant economic benefits and social impacts both domestically and internationally. This growth is driven by the advancement of 5G technology, which has revolutionized various aspects of the industry, including manufacturing, products, and consumer demand. LÄS MER
3. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER
4. Comparative Study of the Role of Digital Technologies in Implementing Circular Economy Practices in Product-Service Systems (PSS) : An Analysis Across Varying Organizational Scales
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : This thesis investigates the integration of digital technologies (DT) within Product-Service Systems (PSS) and their role in promoting Circular Economy (CE) practices. Despite increasing recognition of digitalization in industries with PSS offerings, research on DT as a catalyst for CE, especially across organizations of various sizes, remains limited. LÄS MER
5. THE ROLE OF VALUE CREATION IN SUSTAINABLE PRODUCT SERVICE SYSTEM IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON LYNK & CO’S SUBSCRIPTION MODEL
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study contributes to the research field of strategic management by increasing the understanding of how value creation motives impact sustainable outcomes of PSS in the automotive industry, through a case study of Lynk & Co’s Product Strategy Team and their subscription model. The study has been conducted with a grounded theory approach, focusing on the exploratory nature of inductive reasoning. LÄS MER