Sökning: "Value-added pricing"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Value-added pricing.

  1. 1. The notion of economic value in taxation - A comparison of valuation methods

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Martin Linder; [2020]
    Nyckelord :EU law; Tax law; Transfer pricing; Customs law; VAT; Valuation methods; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The concept of economic value is not well explored nor consistently applied in the field of taxation. Different systems of taxation assess value from their own perspectives and with their own interests in mind resulting in situations where different values for taxation are determined for the same transaction. LÄS MER

  2. 2. Valuation of Transactions Related to Intangibles from Transfer Pricing and VAT Perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Davit Berdzuli; [2020]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : What are the intangibles and how transactions related to them should be evaluated from a direct and indirect tax perspective is one of the crucial questions of the modern tax systems and business operators. OECD provides a combination of methods and rules that can be applied for direct tax purposes. LÄS MER

  3. 3. “Smart Money” in a bear market? : Swedish active equity mutual funds’ ability to add value towards investors in the bear market Q1 2020

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Löfvenberg; Simon Pålsson Högström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : It is well-established by an abundance of previous empirical work presenting evidence that the average active equity mutual fund manager underperforms their benchmark net of expenses persistently over longer time-horizons. Active fund managers have the possibility to invest smart by forecasting the market and change their exposure to the market in regard of macroeconomic events to protect their portfolios violating the theory of an efficient market. LÄS MER

  4. 4. Prissättning inom B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Hanna Ek; Mie Månsson; [2016]
    Nyckelord :Pricing; Pricing strategy; Strategic Fit; Value-added pricing; cost-based pricing; competition-based pricing; customer value-based pricing; Prissättning; Prisstrategi; B2B; Strategic Fit; Value-added pricing; Strategi; Kostnadsbaserad prissättning; Konkurrensbaserad prissättning; Värdebaserad prissättning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom en flerfallsstudie analysera och söka förståelse för sambanden mellan prissättningsstrategier och prissättningsmetoder som tillämpas hos företag som riktar sin verksamhet främst mot andra företag, B2B. Analysen av empirin sker med hjälp av redan existerande teorier om prisstrategier och prissättningsmetoder. LÄS MER

  5. 5. Pricing Peers in Stockholm: The Effect of School Grades on House Prices

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Simon Vinge; [2016]
    Nyckelord :House prices; School quality; Spatial analysis;

    Sammanfattning : The link between school grades and house prices has not been studied in Sweden. Research is further warranted by the institutional setting of the capital municipality, Stockholm: school districts and the parallel rise of free, choice-elected, private schools. LÄS MER