Sökning: "Value-based adoption model"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Value-based adoption model.

  1. 1. Popularizing implants : Exploring conditions for eliciting user adoption of digital implants through developers, enthusiasts and users

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mikael Ericsson Duffy; [2020]
    Nyckelord :implants; user adoption; service design; UX; user experience; disruptive innovation; body augmentation; data privacy; datafication; NFC; RFID; sensors; corporations; commodification; enthusiasts; biometrics; bio-data; e-health; wireless data transfer; embodied interaction; commodification;

    Sammanfattning : Digital implants have become a new frontier for body hackers, technology enthusiasts and disruptive innovation developers, who seek to service this technology for themselves and to new users. This thesis has explored conditions for future user adoption of human body augmentation with digital implants. LÄS MER

  2. 2. Factors Affecting Technology Adoption: A study of the Smart Cart

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Maria Zaki; Sepideh Asadollah-Broujerdi; [2020]
    Nyckelord :Digital transformation; Smart Cart; Technology adoption; Technology acceptance model TAM ; Value-based Adoption Model VAM ;

    Sammanfattning : New technologies are constantly introduced in our everyday life. Societies and people have reaped great benefits from integrating information technology into a plethora of societal and commercial functions. However, innovations are not unconditionally accepted by users. LÄS MER

  3. 3. THE CONNECTED ELEPHANT IN THE ROOM: A study on adoption factors for the Internet of Things in the smart home environment

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Pauline Thulin; Mattias Henricson; [2019]
    Nyckelord :Internet of Things; Sakernas internet; Technology acceptance; Smart homes; Facebook Portal; IoT;

    Sammanfattning : Majoriteten av svenskarna (86%) tror att vi kommer se allt fler uppkopplade produkter i våra hem, men det är bara 33% som faktiskt vill ha fler smarta produkter i sina hem. I denna studie har författarna undersökt vilka faktorer som är centrala i svenska konsumenters adoption av IoT-produkten Facebook Portal, för att bidra med ökad förståelse för konsumenters motstånd mot användandet av denna typ av produkter. LÄS MER

  4. 4. "Nej tack,mina lampor får vara dumma ett tag till.” : En kvalitativ studie om användarnas attityd till Internet of Things

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Elina Jukala; Paulina Nowik; [2019]
    Nyckelord :Internet of Things; Technology acceptance model; Value-based adoption model; framtid; smarta hem; människan och IoT;

    Sammanfattning : The Internet of Things is predicted to become a major world phenomenon. However, the growth reports that have been presented so far seem to tell a story that is not always consistent with reality. In this essay, users' discussion regarding attitudes towards and opinions about the phenomenon has been observed through various online forums. LÄS MER

  5. 5. Faktorer att tänka på för att anpassa sig till mobila betalningslösningar: Föratt öka konsumenternas vilja att använda mobila betalningstjänster.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Lilliecrona; Fabian Sundelin; [2017]
    Nyckelord :Mobile payment; Adoption; Consumer habits; Value-Based Adoption Model; Mobila betalningslösningar; konsumentanvändande; Usability; Value-Based Adoption Model; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : E-handel kallas ofta för shopping ”vartsomhelst, närsomhelst” och har möjliggjort förkonsumenter att handla utan att behöva lämna sitt hem (Zmijewska., Lawrence & Steele,2007). LÄS MER