Sökning: "Value-in-use"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet Value-in-use.

  1. 1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  2. 2. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  3. 3. AI-teknikens påverkan i logistikbranschen: En studie om resurseffektivitet, hållbarhet & värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anton Lyden; Linus Westberg; [2023]
    Nyckelord :AI-teknik; värdeskapande; resurseffektivitet och hållbarhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att öka förståelsen för hur AI-teknik kan bidra till ökad resurseffektivitet och hållbarhet inom logistikbranschen. För att besvara syftet formuleras frågeställningen: Hur arbetar företag med AI-teknik för att uppnå ökad resurseffektivitet och hållbarhet i logistikbranschen? För att undersöka detta valdes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Brand Value Co-Creation on Social Media: How and Why Consumers Engage in Co-Creation - A Netnographic Study Investigating a Consumer Perspective on Value Co-Creation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Estrella; André Forsberg Berntsson; [2022-08-04]
    Nyckelord :Brand Evolution; Brand Value; CCCV; Customer Categories; Online Brand Communities; Co-Creation on Social Media;

    Sammanfattning : Social media has elevated consumers' role in the process of brand value creation, emphasizing the view that value is co-created. Previous research has provided conceptualizations and broad descriptions, leaving a lack of empirical research. LÄS MER

  5. 5. Towards Hands-free Healthcare: A Study About Value Co-creation Through Eye-tracking Application

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wiktor Zborowski; Ernesta Stakionyte; [2022]
    Nyckelord :Value Co-creation; Value-in-use; Value Co-production; Hands-free Technology; Eye-tracking; Technology Suppliers; Healthcare; Healthcare Practitioners; Digitalization;

    Sammanfattning : Introduction: The introduction presents concepts around hands-free interactions. Furthermore, topics of digitalization, value co-creation, and how technology suppliers and end-users co-create value through the application of eye-tracking is described. LÄS MER