Sökning: "Values related to an organisation"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Values related to an organisation.
1. Examining Conservation Narratives : An Environmental Discourse Analysis of WWF Madagascar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : This thesis examines the conservation narratives of Madagascar the ambiguity of forest cover and deforestation estimates, and the difficulty in deconstructing the narratives linked to the idea of a once fully forested island. In particular, shifts in the conservation debate are related to the discursive power of a large-scale international NGO, the WWF. LÄS MER
2. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER
3. 3D geospatial data requirements for simulating noise using the Nord2000 model: Case study of the impact of building façade types and roof configurations on simulated traffic noise levels
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : The European Union implements the Environmental Noise Directive (END), which offers a framework for evaluating and assessing environmental noise. All EU members are required to create strategic noise maps to inform the public about noise pollution and its effects. LÄS MER
4. Ett åldersrelaterad mångfaldsarbetes påverkan på socialiseringsprocessen mellan två generationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund:Dagens organisationer ser alla olika ut, stora som små företag med anställda i olika åldrar med olika bakgrund, värderingar och erfarenheter. Att arbeta med mångfald kan bidra till att utvecklingen går framåt på en samhällsnivå. LÄS MER
5. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER