Sökning: "Varumärke i Tennis"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Varumärke i Tennis.
1. Hur ideella idrottsföreningar närmar sig företagsliknande styrformer : En kvalitativ studie gällande racketsportföreningar i Örebro län
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : De ideella idrottsföreningarna har en viktig position i vårt samhälle eftersom de bidrar med positiv utveckling för såväl samhälle som individ. Generellt finns en tydlig bild av hur Sveriges föreningsengagemang minskar och idrottsföreningarna har svårt att rekrytera ny ideell kraft. LÄS MER
2. Tennis for Everyone? Identifying the Core and Aligning the Competencies : A Smashing Study of Bankeryds Tennisklubb
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Abstract In 1974 - 81 Björn Borg conquered the tennis courts and his opponents around the world (International Tennis Hall of Fame, 2006). Today Jonas Björkman, Robin Söderling and Joachim "Pim-Pim" Johansson are the most successful Swedish tennis players according to the ATP ranking (2007). LÄS MER
3. ”Utan spaning, ingen aning” : en kvalitativ fallstudie på Svenska Tennisförbundet utifrån en Risk management-modell
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen var att explorativt kartlägga de eventuella risker som kan drabba Svenska Tennisförbundet utifrån en Risk management-modell. Kartläggningen gjordes för att undersöka om det var ett arbetssätt de kan tillämpa. LÄS MER