Sökning: "Varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 2183 uppsatser innehållade ordet Varumärke.

  1. 1. Virtual meetings in practice: a case study within an organization

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Emelie Hensfelt; [2020]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Utifrån samhällseffekterna av coronaviruset har allt fler verksamheter börjat använda sig av distansmöten. Närmare bestämt har många möten inom organisationer överförts till en digital dimension så att anställda kan kommunicera virtuellt (med virtuella möten). LÄS MER

  2. 2. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Annie Alström; Lina Flysjö; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER

  3. 3. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Dennis Törnqvist Berg; Mikaela André; [2020]
    Nyckelord :emoji; brand; brand identity; digital communication; Instagram; emoji; varumärke; varumärkesidentitet; digital kommunikation; Instagram;

    Sammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  5. 5. Whee da-dum bee-dum : Melodisk kontur hos ljudlogotyper och dess påverkan på varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi; Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Solvej von Malmborg; Tony Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Audio logos; sound logos; sonic logos; melodic contour; pitch contour; audio branding; sound branding; sonic branding; brand personality; brand perception; Ljudlogotyper; melodisk kontur; ljudbranding; varumärkespersonlighet; varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : En ljudlogotyp är en ljudkomposition som används för att särskilja ett varumärke. Ljudlogotypen ingår i varumärkens strategiska arbete för att skapa sig en bild i konsumenters medvetande. Denna bild kallas varumärkesuppfattning. LÄS MER