Sökning: "Varumärken musik"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden Varumärken musik.

  1. 6. Varumärke och image slår igenom bruset i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur artister jobbar med sina varumärken på sina sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elisa Amorell; Rebecca Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Brand; Image; Digitalisation; Music industry; Artists; Social media; Marketing; Varumärke; Image; Digitalisering; Musikbransch; Artister; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat musikindustrin, alla delar av marknaden har utvecklats, marknadsföring är ett av dem. Sociala medier har blivit centrum för marknadsföringen och konsumenten begär mer relaterbara varumärken och image som ett krav för att konsumera produkter. LÄS MER

  2. 7. Hur bildas konsumenters uppfattningar om ett företags varumärkespersonlighet online? : En konceptualisering som skildrar hur uppfattningsprocessen går till

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Wärja Izabelle; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på varumärkespersonlighet som benämns brand personality på engelska och refererar till den personlighet och de egenskaper individer associerar till ett varumärke. Uppsatsen tar språng ur tidigare forskning som betonar vikten av att undersöka hur konsumenters uppfattningar omett företags varumärkespersonlighet bildas och vilket eller vilka element som kan tänkas påverkadenna bildningsprocess vilket har studerats inom kläddetaljhandeln online. LÄS MER

  3. 8. Artistens entreprenörskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; [2018]
    Nyckelord :Frilansmusiker; Artist; Marknadsföring; Entreprenör; Musikbranschen;

    Sammanfattning : Teknikens utveckling och kommersialiseringen av internet har förändrat musikindustrins spelplan. Numera är artister inte lika beroende av skivbolag som finanserar dyra studiotimmar med mera utan kan själva åstadkomma en hög inspelningskvalitet med billigare utrustning. LÄS MER

  4. 9. Varumärket i melodi : En studie om designad musik och dess påverkan på varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Bergkvist; Sara Westfahl; [2018]
    Nyckelord :designad musik; sinnesmarknadsföring; varumärkesassociationer; organisationsassociationer; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen studerar hur designad musik påverkar varumärkesassociationer, utifrån aspekterna organisationsassociationer och varumärkespersonlighet. Teorier kring sinnesmarknadsföring, varumärkesassociationer samt analysmodellen Stimuli-Organism-Respons, är underlag för studien. LÄS MER

  5. 10. Två sidor av sociala medier : En kvantitativ och kvalitativ studie av vad två företag publicerar på Facebook och vad ett urval av följare tycker om innehållet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Elisabeth Hasselström; Jenny Pira; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Spotify; H M; mixed method; fenomenografi; innehållsanalys; relationship marketing; Facebook; varumärken; följare; kundbeteende; marknadsföring;

    Sammanfattning : A lot of today’s marketing have moved to social media-platforms, especially Facebook. But how do companies use this media to communicate to their customers? And what does the customers who follow the companies on Facebook feel about the content being published? The purpose of this study is to get a better understanding on what two large companies, H&M and Spotify, publish on Facebook and to find out what their followers perception of the content is. LÄS MER