Sökning: "Varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 1222 uppsatser innehållade ordet Varumärken.

  1. 1. Transporters relevans i livsmedelsprodukters Carbon Footprint - En studie rörande utsläpp kopplade till transporter av en färdigproducerad produkt till försäljningsställe samt dess relevans i beräkning av Carbon Footprint.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Ljungh; Andreas Sköld; [2021-07-15]
    Nyckelord :Transport emissions; Carbon Footprint; Environmentally-friendly consumer; Transportutsläpp; klimatmärkning; Carbon Footprint; m iljömedveten konsument;

    Sammanfattning : I enlighet med att konsumenter blir alltmer motiverade att konsumera på ett miljömässigt ansvarsfullt sätt, ökar också vikten av vägledning och tillhandahållandet av tillförlitlig information på marknaden. Idag märker många svenska matproducenter sina produkter med dess klimatavtryck just för detta ändamål. LÄS MER

  2. 2. Hur återskapas förtroende och autenticitet efter woke washing? En studie om hur värderingsdrivna varumärken kan återskapa konsumenters förtroende och upplevelse av autenticitet efter en förtroendekris.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amalia Lövstrand; Sofia Hellsing; [2021-02-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Sparka honom!" : förtroendekriser i ett nytt medielandskap

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Jacob Hede; Malin Brugge Arelund; [2021]
    Nyckelord :Cancel culture; TV4; kändisar; förtroendekris; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste årens teknologiska utveckling, med sociala medier i spetsen, har stöpt om samtidens medielandskap. En effekt av denna utveckling är att en ny direkthet skapats mellan offentlig person och gemene man. LÄS MER

  4. 4. Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Nordlander; Emma Portar; [2021]
    Nyckelord :städers image; negativ image; platsvarumärke; strategisk kommunikation; Malmö; city image; negative image; place brand; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. LÄS MER

  5. 5. Förväxlingsrisk – Avviker Patent- och marknadsöverdomstolens domar från EU-rättslig praxis i varumärkesrättsliga intrångsmål?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Oscar Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Civilrätt; Förväxlingsrisk; Varumärkesintrång; Förväxlingsbedömning; Varuslagslikhet; Varumärkeslikhet; Särskiljningsförmåga; Associationsrisk; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Varumärken betingar ofta stora ekonomiska värden och för varumärkesinnehavare är det av vikt att kunna skydda varumärkena. De EU-rättsliga direktiv och förordningar som reglerar området har haft till syfte att harmonisera varumärkesrätten mellan medlemsstaterna. LÄS MER