Sökning: "Varumärkesarbete"

Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser innehållade ordet Varumärkesarbete.

  1. 16. Varumärkesplattform - substans eller ytlig glans?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Nilsson; Isabell Weber; Hampus Harrysson; [2019]
    Nyckelord :Brand Platform; Brand Identity; Brand elements; Brand guidelines; Brand Handbook Varumärkesplattform; Varumärke; Varumärkesstrategi; Beståndsdelar; Varumärkesarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien avser att beskriva teorin inom området och hur arbetet med varumärkesplattformar fungerar i praktiken, för att vidare undersöka och förklara hur olika processer och beståndsdelar inom varumärkesplattformar skapar önskade effekter för ett varumärke. Syftet har således två olika delar, en beskrivande och en förklarande del. LÄS MER

  2. 17. Att kommunicera en stad : En studie om varumärket Sundsvall

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erika Berglin; Jennifer Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Varumärke; platsmarknadsföring; Sundsvall; positionering; sociala kanaler;

    Sammanfattning : Studien visar att Sundsvalls stad har brister i att kommunicera staden som varumärke. De har dock en bra grund att framåt utveckla och stärka varumärket. I dagslägets saknas dock de grundpelare som behövs för detta. Att det saknas ett grundligt varumärkesarbete påverkar därmed även hur staden kommuniceras på Facebook. LÄS MER

  3. 18. ”Varumärken är som människor” : En studie om varumärkesuppbyggnad på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Axel Ljungblom; Erik Särman; [2018]
    Nyckelord :Trademarks; Communication; Social Media; Interaction Loyalty; Varumärken; Kommunikation; Sociala medier; Interaktion Lojalitet;

    Sammanfattning : Dagens digitala och allt mer uppkopplade värld har en omfattande påverkan på bådemänniskor och organisationer. Ur ett marknadsperspektiv och uttryckt i dess vokabulär innebär detta att både kunder och företag påverkas. LÄS MER

  4. 19. Placebranding inom regioner - utifrån ett intressentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Borgelius; Camilla Sandberg; [2018]
    Nyckelord :placebranding; regionbranding; destinationbranding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att förstå hur svenska regioner samordnar och involverar dess intressenter för att skapa ett platsvarumärke och hur dessa intressenter påverkar regionens varumärkesarbete. En fallstudie har genomförts med utgångspunkt i kvalitativ studie. Studien har en ansats av deduktiv karaktär med inslag av induktiv ansats. LÄS MER

  5. 20. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Lidin; Emma Mattisson; [2017]
    Nyckelord :Offentlig diplomati; varumärkesarbete; autokommunikation; mjuk makt; varumärkesambassadörer; inhemska dimensionen; diskursanalys; svenska Utrikesdepartementet new public diplomacy; nation branding; soft power; auto-communication; brand ambassadorship; domestic dimension; discourse analysis; Swedish Ministry of Foreign Affairs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER