Sökning: "Varumärkesassociationer"

Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade ordet Varumärkesassociationer.

  1. 16. Att förpacka en positiv association - Att designa en kondomvarumärkesförpackning som ger positiva associationer och genom det minskar det jobba i en köpsituation för ungdomar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Blyckert; [2017]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesbyggande; designprocess; associationer; varumärkesassociationer; kondomer; ungdomar; kondomförpackning; varumärkeskommunikation; grafisk design; GDK; exjobb;

    Sammanfattning : Kondomer är ett preventivmedel som både skyddar mot sexuellt överförbara sjukdomar och graviditet, det kan användas av alla och är enkelt att få tag på. Ändå är Sveriges ungdomar bland de sämsta i Europa på att använda kondomer. Det är pinsamt, säger många. Pinsamt att prata om, pinsamt att inneha och pinsamt att köpa. LÄS MER

  2. 17. Utformning av kommunikationsplattform med visuella element för nystartat företag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Emma Karlsson; Samuel Öfverstedt; [2017]
    Nyckelord :Nystartat företag; varumärke; varumärkesassociationer; kommunikationsplattform; varumärkesidentitet; kommunikationsstrategi; strategi; marknadsföring; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : För ett nystartat företag är det viktigt att ha en strategi för företagets kommunikation. Om det inte finns en strategi riskerar varumärket att uppfattas som otydligt och att företaget försvinner från marknaden. LÄS MER

  3. 18. Konsten att inte vara offside online : Elitidrottsklubbars varumärkesbyggande i sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Hörnkvist; Jesper Willman; [2017]
    Nyckelord :Brand associations; brand image; brand equity; customer-based brand equity; social media; professional sport; ice hockey.; Varumärkesassociationer; varumärkesimage; varumärkeskapital; kundbaserat varumärkeskapital; sociala medier; professionell idrott; ishockey;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade användningen av sociala medier har lett till att de i allt större utsträckning används som varumärkesbyggande verktyg för företag och organisationer. Den ökade kommersialiseringen som skett inom elitidrott har lett till att även elitidrottsklubbar avser att stärka sina varumärken. LÄS MER

  4. 19. Kampen om hjälp : En kvalitativ undersökning om hur hjälporganisationer kan skapa en donationsvana hos Millennials

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mira Henningsson; Ewa Kuczynska; [2017]
    Nyckelord :Millennials; innovative marketing; non-profit; charity; aid organizations; content marketing; relationship marketing; visual marketing; targeting; interactional model; cool; creative marketing; Millennials; hjälporganisationer; marknadsföring; välgörenhet; välgörenhetsorganisationer; innehållsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; kontextmarknadsföring; innovationer; visuell marknadsföring; varumärkesassociationer; nyhetsrelevant; rationella budskap; autencitet; kändisar; engagemang; attribut; kommunikationskanaler; repititiva budskap; emojis; nyckelfaktorer;

    Sammanfattning : Millennials are not as committed to charity as the generations before them. Millennials have also been proven very difficult to attract, which is problematic since Millennials are the future donors’ charity organizations must depend on. LÄS MER

  5. 20. Hur varumärket påverkar ansvar vid en produktåterkallning - en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Brishammar; Andreas Björklund; Jakob Hansén; [2017]
    Nyckelord :Associations; Brand equity; Associationer Product recalls; BMW; Volvo; Attribution theory; Varumärkeskapital; Produktåterkallning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to expand and deepen the knowledge of how companies Brand equity and Brand associations influence customer reactions on product recalls. Methodology: A qualitative study with hermeneutic-phenomenological approach has been implemented. LÄS MER