Sökning: "Varumärkesbyggande internet"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Varumärkesbyggande internet.

  1. 1. Varumärkesbyggande online : En studie av svenska sportjournalister på Twitter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Tom Holmström; Hugo Levinsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis examines personal branding practices by Swedish sports journalists on the social media platform Twitter using Goffman’s theatre metaphor, Brems et al’s four dilemmas’ journalists face by branding the self and Mellado & Hermidas model for journalistic roles on social media. More closely, it examines how Swedish sports journalists build their personal brand on Twitter, and which of the modern journalistic roles is the most occurring among Swedish sports journalists on the same platform. LÄS MER

  2. 2. En undersökning kring svenska riksdagspartiers varumärkesbyggande genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Kevin Kallio; Alexander Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Politics; Brand; Social media; Transparency; Politik; Varumärke; Sociala medier; Transparens;

    Sammanfattning : Både tillgängligheten av information samt hastigheten den förmedlas i har med den digitalautvecklingen ritat om kartan för politiska partier. Syftet med studien var att bidra med enökad kunskap och förståelse kring politiskt varumärkesbyggande. LÄS MER

  3. 3. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ylva Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Sammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER

  4. 4. Hur stärker man ett varumärke? : En studie om hur digital reklamannonsering påverkar konsumentbaserat varumärkeskapital hos klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michelle Liljefors; Oscar Östlin; [2019]
    Nyckelord :konsumentbaserat varumärkeskapital; klädföretag; E-mail-reklam; SMS-reklam; internet-reklam; banner-reklam; varumärkeslojalitet; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; upplevd kvalitet; personaliserad reklam; marknadsföringsåtgärder; varumärkeskapitalets dimensioner;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digital-marknadsförings inverkan i skapandet av konsumentbaserat varumärkeskapital (KBVK) hos klädföretag. I synnerhet fokuserar studien på att undersöka hur konsumenters attityder till reklam, dess frekvens och grad av personalisering påverkar KBVK och dess dimensioner. LÄS MER

  5. 5. Influencers Marketing : En fallstudie om NA-KDs nyckel till en god tillväxt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Bader; Eva-Louise Castefelt; Louise Gunnarsson; [2018]
    Nyckelord :NA-KD; Influencers; influencer marketing; economic growth; brand-building; social media; NA-KD; Influencers; influencer marketing; tillväxt; varumärkesbyggande; social media;

    Sammanfattning : Begreppet influencer blir mer och mer välkänt för varje dag. Begreppet syftar till ett yrke som vuxit fram i takt med internet. Även om det finns mycket information att tillgå kring fenomenet finns det många aspekter som fortfarande icke blivit belysta. LÄS MER