Sökning: "Varumärkesbyte"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Varumärkesbyte.

  1. 1. Korsnäs : Identitetsymboliska kvarlevor på ett pappersbruk

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Louisa Westberg; [2024]
    Nyckelord :etnologi; kulturanalys; fenomenologi; ritual; Korsnäs; pappersbruk;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen synliggörs effekterna av ett varumärkesbyte på en pappersfabrik. Fältet beträds med en autoetnografisk approach, då jag själv har behörighet till platsen som arbetare. LÄS MER

  2. 2. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Jonsson; Mathilda Flyrin Engman; [2023]
    Nyckelord :Internkommunikation; Varumärkesidentitet; Varumärkesbyte; Uppköp; Kärnvärden; Meningsskapande; Intervju; Anställda;

    Sammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER

  3. 3. Byte av varumärke på grund av förvärv : en fallstudie om den interna kommunikationens roll vid varumärkesförändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Lina Johansson; Ivana Nina Zeko; [2016]
    Nyckelord :Acquisitions; internal communication; organization change; leadership; re-branding; Företagsförvärv; intern kommunikation; företagsförändring; ledarskap; varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagsförvärv har idag blivit allt vanligare för att nå en globaliserad marknad. Företagsförvärv kan leda till förändringar såsom varumärkesbyte där försäljarna i serviceföretag har visat sig vara av stor betydelse för att förmedla det nya varumärket ut till slutkund. LÄS MER

  4. 4. Namnbytet av Swedbank : Hur har detta påverkat personalen?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Marilda Cruz Da Graca; [2009]
    Nyckelord :Varumärkeshantering; Organisationskultur; Kommunikation; Ledarskap; Swedbank;

    Sammanfattning :  Syfte: Syftet med den här uppsatsen är ta reda på hur ett varumärkesbyte kan gå till samt ta reda på hur personalen påverkas av ett namnbyte. Det företag som valts ut för studien är bankkoncernen Swedbank.   Metod: Uppsatsen är baserad på både kvalitativa och kvantitativa studier av företaget Swedbank. LÄS MER

  5. 5. Faktorer att beakta vid ett varumärkesbyte

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Farhang Bolouhari; Michael Lavesson; Arash Azizi; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesbyte; Strategi; Kommunikation; Resurser; Ledarskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En studie om vilka faktorer som bör beaktas vid ett varumärkesbyte kartläggs. Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga, beskriva och analysera de olika faktorer som bör beaktas vid byte av ett varumärke. LÄS MER