Sökning: "Varumärkesengagemang"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Varumärkesengagemang.
1. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER
2. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER
3. Influencer marknadsförings påverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av influencer marknadsföring
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER
5. En studie om fansens syn och påverkan av fotbollsprofilers kommunikation via Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Social media is a topic that is discussed extensively and is today a platform used by a number of companies and organizations to enable individuals to communicate and create stronger relationships with their various stakeholders. Instagram, which is a social image and videoplatform, has become an easy way to market your company, organization or oneself. LÄS MER