Sökning: "Varumärkesidentifiering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Varumärkesidentifiering.

  1. 1. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexander Hedlund; Simon Sundelius; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Online Brand Communities; Motorsport; Motorsport Brand Communities; Brand Community Engagement; Brand Identification; Brand Community Participation; Brand Community Identification; Brand Community Trust; Brand Community Commitment;

    Sammanfattning : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas konsumenter av kulturell marknadsföring? : En kvalitativ studie om relationen mellan varumärkesimage och företags engagemang i sociala frågor och nya sociala rörelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Fredriksson; Joanna Lundström; [2022]
    Nyckelord :Kulturell Marknadsföring; Varumärkesimage; Varumärkesidentifiering; Nya Sociala Rörelser; Sociala Frågor; Kulturell Kontext;

    Sammanfattning : I samtidens samhälle uppmärksammas sociala orättvisor bland annat genom att sociala rörelser sprids globalt och engagerar människor som kan identifiera sig i rörelsens budskap. Att engagera sig har även börjat sprida sig till företag och konsumenter kan identifiera vilka sociala frågor eller värderingar som står bakom ett varumärke. LÄS MER

  3. 3. Hur försäljares kunskap om varumärket och varumärkesidentifiering påverkar försäljning samt upplevd förmåga att påverka kunden : En fallstudie på bilindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Adam Falklind; William Lundgren; [2013]
    Nyckelord :Återförsäljare; försäljare; varumärkesidentifikation; kunskap om varumärke; känslor till varumärke; kommunikation; miljö; bilindustrin.;

    Sammanfattning : Omfattande forskning undersöker varumärkets roll för att påverka konsumenters attityder och beteenden. Dock har kommunikationen från företaget även påverkan på en annan viktig målgrupp, en grupp som har kraftigt förbisetts. LÄS MER