Sökning: "Varumärkeskännedom"
Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade ordet Varumärkeskännedom.
16. Varumärkeskommunikation via logotyper : en studie om designelementens påverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade globaliseringen och digitaliseringen har resulterat i en hård konkurrens på marknaden. För att ett företag ska lyckas driva igenom sitt budskap till potentiella kunder krävs det att företagets budskap är kort, koncist och slagkraftig. LÄS MER
17. Sociala mediers påverkan på konsumentbeteende : En studie om digitala strategier på Facebook och Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The majority of people today use social media, which is why many companies use influencers as a tool to reach costumers. The purpose of this study is to gain an in-depth insight into how digital platforms influence consumer behavior and if the influence effects the consumer’s purchasing process. LÄS MER
18. Dags att lägga ner marknadsavdelningen? : En studie om hur marknadsförare kan mäta varumärkeskännedom.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Although a metric for marketing is of great importance to B2B SMEs, there is no clear metric to start from on LinkedIn. The purpose of this study is to investigate how brand awareness can be measured on the social media platform LinkedIn. LÄS MER
19. Marknadsföringsstrategier i svenska alkoholföretag : En kvalitativ studie om alkoholföretags arbete med marknadsföringsstrategier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Swedish alcohol companies that produce beverages with more than 15 percent alcohol by volume have limited opportunities to design their marketing in accordance with Swedish law. This makes marketing for Swedish alcohol companies more difficult, which means that an effective marketing plan adapted to each company is required. LÄS MER
20. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola Författare: Gustav Blomqvist Oliver Hedman Alexander Nordström Käll Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd. Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER