Sökning: "Varumärkeskunskap"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Varumärkeskunskap.

  1. 1. Väljer du med Hjärtat eller Kronan? : Varumärkesupplevelser på den homogena apoteksmarknaden.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joel Sandberg; Lotta Sundqvist; [2017]
    Nyckelord :marknadsföring; varumärken; varumärkesupplevelse; apotek;

    Sammanfattning : Varumärkena på den svenska apoteksmarknaden har fortfarande problem att differentiera sig från varandra åtta år efter avregleringen. Detta är ett fenomen som många aktörer på homogena marknader stöter på. LÄS MER

  2. 2. Med vitvaror från Smeg och Urban Deli runt knuten : Sekundära associationskällor i bostadsannonsen – effekter på uppskattat värde

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Båsk; Linnea Uddenmyr; [2015]
    Nyckelord :Sekundära associationer; bostadsannonser; Keller; uppskattat värde;

    Sammanfattning : En typisk bostadsannons i någon av storstadsregionerna refererar inte bara till själva objektet. I annonstexten förekommer också varumärken på installationer i bostaden, närliggande kommersiellt utbud och referenser till avlägsna världsmetropoler. LÄS MER

  3. 3. Mälardalens Högskolas varumärke : som det uppfattas av gymnasieelever i Västerås

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anders Persson; Saman Rafighi Oskoi; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; Image; Identitet; Varumärkeskunskap; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociation;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att beskriva hur gymnasieelever som studerar tredje läsåret i Västerås uppfattar mälardalens högskola som varumärke. Undersökningen är av kvantitativ karaktär där en enkätundersökning genomförts som innehåller både öppna och slutna frågor samt slutna påståenden som undersökts utifrån vad MDH står för och vill förmedla. LÄS MER