Sökning: "Varumärkeslegitimitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Varumärkeslegitimitet.

  1. 1. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vendela Ström; Nathalie Bchara; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand image; Rebranding; Brand Legitimacy; Woke Washing; Advertising; Stereotypes; Representation; Victoria’s Secret; Semiotics; Varumärkesidentitet; Varumärkesbild; Omprofilering av ett varumärke; Varumärkeslegitimitet; Reklam; Stereotyper; Representation; Victoria’s Secret; Semiotik;

    Sammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER

  2. 2. Tro & Tvivel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julius Boman; Anton Repetto; Isac Stavervik; [2019]
    Nyckelord :Damallsvenskan; Varumärke; Legitimitet; Varumärkeslegitimitet; Fotboll.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka Damallsvenskans varumärke utifrån ett legitimitetsperspektiv för att få djupare förståelse av hur legitimitet kan påverka ett varumärke. Metod: En kvalitativ undersökning har genomförts med ett hermeneutiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Nyttan med styrverktyg inom små konsultföretag : Differentiering och legitimitet på marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Victor Dahl; Oscar Andersson; Erik Johnsson; [2015]
    Nyckelord :Professional Service Firms; Consulting; Brand Legitimacy; SWOT analysis; Strategy tools; Balanced Scorecard; Porters Five Forces; Blue Ocean strategy;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Konsultbranschen kännetecknas av en hög omsättning av aktörer. En anledning till att det ständigt alstras nya mindre aktörer till branschen är att den kan vara lukrativ med låga inträdesbarriärer. LÄS MER