Sökning: "Varumärkespersonlighet"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade ordet Varumärkespersonlighet.
6. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. LÄS MER
7. Färgpåverkan i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Färgpåverkan på sociala medier Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Linda Hussein, Benhur Teclensenbet och Jamal Abu Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Sociala medier, Varumärkespersonlighet, Köpintention, Färger, Köpbeteende Forskningsfråga: Påverkar användningen av färg på sociala medier konsumenters köpintention? Syfte: Undersöka hur färganvändning på sociala medier inverkar på konsumentbeteende. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod. LÄS MER
8. Sponsring inom Formel 1 : en kvantitativ studie om kongruens och varumärkespersonlighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien undersökte sponsring, som har kommit att bli ett uppmärksammat marknadsföringsverktyg och forskningsfält. Specifikt har studien fokuserat på motorsport och ligan Formel 1, som är den snabbast växande sporten sett till antal följare. LÄS MER
9. The Owl Effect
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I takt med sociala mediers framfart har nya förutsättningar för varumärkning uppkommit. Sociala medier erbjuder möjligheter för varumärken att nå ut till en bredare massa, observera kundbeteenden i realtid och interagera med sina kunder. LÄS MER
10. Influencer marketing - Kvalitet vs kvantitet En kvalitativ studie om hur influencer marketing och varumärkespersonlighet påverkar konsumenter i deras köpprocess
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER