Sökning: "Varumärkesplattform"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.

  1. 1. Hur den strategiska varumärkesplattformen används för att skapa ett starkt varumärke på den internationella marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Frida Störholt; Lisa Andersson; [2021]
    Nyckelord :marknadsföring varumärke internationell varumärkesplattform strategisk;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Herre på täppan! : Företagets möjlighet att bibehålla kontroll av extern kommunikation på sociala digitala plattformar vid en corporate rebranding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jens Dang; Samuel Boding; [2020]
    Nyckelord :Communication; Corporate Rebranding; Social Digital Platforms; Digitala Environment; Brand; Kommunikation; corporate rebranding; sociala digitala plattformar; digitala miljöer; varumärke;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research is to contribute to a better understanding of the company's ability to communicate the message of a Corporate Rebranding. This is by examining the strategic implications that influence the control of communication on Social Digital Platforms during the implementation of a corporate rebranding. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Appelqvist; Rebecca Andrén; Emma Skäremo; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesplattform; Varumärkesstrategi; Varumärke; Byråer; Plattform; Brand Platform; Brand Strategy; Brand; Agencies; Platform; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg? Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Rebecca Andrén, Lisa Appelqvist och Emma Skäremo Handledare: Johan Anselmsson Fem nyckelord: Varumärkesplattform, Varumärkesstrategi, Varumärke, Byråer, Plattform Syfte: Studiens syfte är att explorativt och beskrivande undersöka hur konsulter arbetar med varumärkesplattformar samt att skapa förståelse kring processen bakom hur en varumärkesplattform växer fram. För att uppnå syftet måste inledningsvis varumärkesplattformens beståndsdelar och struktur undersökas. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesplattform - substans eller ytlig glans?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Nilsson; Isabell Weber; Hampus Harrysson; [2019]
    Nyckelord :Brand Platform; Brand Identity; Brand elements; Brand guidelines; Brand Handbook Varumärkesplattform; Varumärke; Varumärkesstrategi; Beståndsdelar; Varumärkesarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien avser att beskriva teorin inom området och hur arbetet med varumärkesplattformar fungerar i praktiken, för att vidare undersöka och förklara hur olika processer och beståndsdelar inom varumärkesplattformar skapar önskade effekter för ett varumärke. Syftet har således två olika delar, en beskrivande och en förklarande del. LÄS MER

  5. 5. När Mumin kom till stan : En kritisk diskursanalys av insändare i en lokaltidning gällande etableringen av ett Muminland på Skutberget

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Julia Snäll; Robin Johansson; [2019]
    Nyckelord :Muminlandet; Nya Wermlands-Tidningen; Skutberget; Karlstads kommun; kritisk diskursanalys; varumärke; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på hur diskursen kring det planerade Muminlandet i Karlstad såg ut på lokaltidningen Nya Wermlands-Tidningens insändarsidor. Skutberget är idag en plats för bad, friluftsliv och motion. Under 2017 presenterade Karlstads kommun en förstudie om en eventuell etablering av ett Muminland på platsen. LÄS MER