Sökning: "Varumärkesplattform"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.

  1. 11. MED HÄSTSPORT SOM INSPIRATIONSKÄLLA : Ett arbete om varumärke och konceptutveckling i samverkan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Carl Malmsten - furniture studies

    Författare :Anna Ringaby; Anna Goude; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kan en passion ligga som grund för ett varumärke och koncept, och hur påverkar varumärket och konceptet varandra? I vårt arbete har vi med hjälp av konceptutveckling utformat en varumärkesplattform som ligger till grund för vårt företag A.G.Á.R. LÄS MER

  2. 12. Internkommunikationen i Primärvården – en undersökning om de kommunikativa förutsättningarna för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Helena Kryssman; [2013-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Internkommunikationen i Primärvården – en undersökning om de kommunikativa förutsättningarna för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform Författare: Helena Kryssman Handledare: Monica Löfgren-Nilsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: HT 2012 Antal sidor: 45 (ex. bilagor) Syfte: Att undersöka de kommunikativa förutsättningarna i organisationen för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform Metod: Kvantitativ (enkätundersökning) Material: 715 enkätsvar från medarbetarna i Primärvården Västra Götalandsregionen Huvudresultat: Medarbetarna anser att de i hög grad får den information de behöver för att kunna genomföra sitt dagliga arbete. LÄS MER

  3. 13. Sverigebilden i Italiens två största dagstidningar 2012 jämfört med den officiella Sverigekommunikationen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Malena Hessel; [2013]
    Nyckelord :kreativa näringar; kärnvärden; Sverigefrämjararbetet; Nation Branding; italiensk press; Italien; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med en allt mer globaliserad värld har det blivit viktigare för länder att bygga upp ett starkt varumärke. Sveriges regering arbetar strategiskt med att främja Sverigebilden utomlands via en mängd olika kanaler och genom Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet. LÄS MER

  4. 14. Ledarskap vid implementeringen av ett gemensamt platsvarumärke

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lisa Engborg; Annemo Härnström; [2012]
    Nyckelord :Platsvarumärkesbyggande; ledarskap; varumärkesplattform; platsvarumärke; samverkan; implementeringsprocess;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att fördjupa kunskapen om hur ledarskapets struktur och utövande underlättar genomslagskraften vid implementeringen av en gemensam platsvarumärkesplattform. Förståelsen syftar till att ge rekommendationer till aktörer som leder implementeringsprocesser av ett gemensamt platsvarumärke, men specifikt till fallstudieprojektet Partnerskap Småland och deras implementeringsprocess av den småländska varumärkesplattformen. LÄS MER

  5. 15. Strävan efter ett konkurrenskraftigt varumärke, : En fallstudie av Akademisk Omtanke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :ADNAN MUSLIU; ANGELICA KANERVA; [2011]
    Nyckelord :marketing; brand; brand building; service; marknadskommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; tjänst;

    Sammanfattning : I dagens läge har varumärken blivit allt viktigare för företagen. Eftersom konkurrensen på marknaden ständigt ökar måste företagen ständigt utvecklas. Det räcker inte längre att ha den bästa försäljningstekniken eller olika erbjudanden utan nu måste det finns något annat som utmärker produkten/varumärket. LÄS MER