Sökning: "Varumärkesplattform"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.
11. MED HÄSTSPORT SOM INSPIRATIONSKÄLLA : Ett arbete om varumärke och konceptutveckling i samverkan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Carl Malmsten - furniture studiesSammanfattning : Kan en passion ligga som grund för ett varumärke och koncept, och hur påverkar varumärket och konceptet varandra? I vårt arbete har vi med hjälp av konceptutveckling utformat en varumärkesplattform som ligger till grund för vårt företag A.G.Á.R. LÄS MER
12. Internkommunikationen i Primärvården – en undersökning om de kommunikativa förutsättningarna för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Internkommunikationen i Primärvården – en undersökning om de kommunikativa förutsättningarna för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform Författare: Helena Kryssman Handledare: Monica Löfgren-Nilsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: HT 2012 Antal sidor: 45 (ex. bilagor) Syfte: Att undersöka de kommunikativa förutsättningarna i organisationen för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform Metod: Kvantitativ (enkätundersökning) Material: 715 enkätsvar från medarbetarna i Primärvården Västra Götalandsregionen Huvudresultat: Medarbetarna anser att de i hög grad får den information de behöver för att kunna genomföra sitt dagliga arbete. LÄS MER
13. Sverigebilden i Italiens två största dagstidningar 2012 jämfört med den officiella Sverigekommunikationen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EuropastudierSammanfattning : I takt med en allt mer globaliserad värld har det blivit viktigare för länder att bygga upp ett starkt varumärke. Sveriges regering arbetar strategiskt med att främja Sverigebilden utomlands via en mängd olika kanaler och genom Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet. LÄS MER
14. Ledarskap vid implementeringen av ett gemensamt platsvarumärke
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Studiens syfte är att fördjupa kunskapen om hur ledarskapets struktur och utövande underlättar genomslagskraften vid implementeringen av en gemensam platsvarumärkesplattform. Förståelsen syftar till att ge rekommendationer till aktörer som leder implementeringsprocesser av ett gemensamt platsvarumärke, men specifikt till fallstudieprojektet Partnerskap Småland och deras implementeringsprocess av den småländska varumärkesplattformen. LÄS MER
15. Strävan efter ett konkurrenskraftigt varumärke, : En fallstudie av Akademisk Omtanke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens läge har varumärken blivit allt viktigare för företagen. Eftersom konkurrensen på marknaden ständigt ökar måste företagen ständigt utvecklas. Det räcker inte längre att ha den bästa försäljningstekniken eller olika erbjudanden utan nu måste det finns något annat som utmärker produkten/varumärket. LÄS MER