Sökning: "Varumärkesplattform"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.
16. Hamna "top of mind" : Från varumärkesplattform till grafil profil
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Examensarbetets syfte är att identifiera möjligheter samt svårigheter med att översätta varumärkesplattformen till grafiska profilen. För att förtydliga och få inblick i verklighetens kontext i forskningsområdet, visuell kommunikation, har en fallstudie utförts på Baronen Köpcentrum. LÄS MER
17. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER
18. Varumärkeshantering : Positionera ett varumärke på spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Problemställning: Syftet med examensarbetet var att bekräfta en position och en tilltänkt målgrupp tilluppdragsgivaren MooreGames som är en ny spelsajt på den svenska spelmarknaden. Studien är även tillför att ta fram en varumärkesplattform som i sin tur sammanfattas i en varumärkesbok. LÄS MER
19. Varumärket Sverige - En fallstudie av de interna kommunikationsprocesserna kring Svenska institutets varumärkesplattform
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Problem: Branding has developed from focusing on particular products, or organizations, to now currently on how to brand countries. When the brand is to represent a whole country, the organization needs to create conditions for employees to be able to “live the brand”. LÄS MER
20. Plats som produkt? : en studie i Öresundsregionens varumärkesbyggande process
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats behandlar Öresundsregionens varumärkesuppbyggande process och hur regionen kommunicerar sin varumärkesidentitet. En plats likställs i marknadsföringssammanhang allt oftare med en produkt och det vi syftar till att undersöka är huruvida detta är motiverat och i så fall i vilken utsträckning. LÄS MER