Sökning: "Varumärkesplattform"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.

  1. 16. Hamna "top of mind" : Från varumärkesplattform till grafil profil

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lisa Engborg; Annemo Härnström; [2011]
    Nyckelord :Visuell marknadskommunikation; grafisk profil; varumärkesplattform; kommunikationsmöjligheter; varumärkesbudskap; ”top of mind”; Baronen köpcentrum;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att identifiera möjligheter samt svårigheter med att översätta varumärkesplattformen till grafiska profilen. För att förtydliga och få inblick i verklighetens kontext i forskningsområdet, visuell kommunikation, har en fallstudie utförts på Baronen Köpcentrum. LÄS MER

  2. 17. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER

  3. 18. Varumärkeshantering : Positionera ett varumärke på spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jennifer Larsson; Johan Jansson; [2011]
    Nyckelord :Online gambling; brand development; position; poker; core identity; brand; target group; Onlinespel; varumärkesutveckling; position; poker; kärnvärden; varumärke; målgrupp;

    Sammanfattning : Problemställning: Syftet med examensarbetet var att bekräfta en position och en tilltänkt målgrupp tilluppdragsgivaren MooreGames som är en ny spelsajt på den svenska spelmarknaden. Studien är även tillför att ta fram en varumärkesplattform som i sin tur sammanfattas i en varumärkesbok. LÄS MER

  4. 19. Varumärket Sverige - En fallstudie av de interna kommunikationsprocesserna kring Svenska institutets varumärkesplattform

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emmy Petersson; Sanna Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :nation branding; internal branding; organizational communication; sense making; dialogue; communicative leadership; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Branding has developed from focusing on particular products, or organizations, to now currently on how to brand countries. When the brand is to represent a whole country, the organization needs to create conditions for employees to be able to “live the brand”. LÄS MER

  5. 20. Plats som produkt? : en studie i Öresundsregionens varumärkesbyggande process

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Sandelius; Ellen Göransson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar Öresundsregionens varumärkesuppbyggande process och hur regionen kommunicerar sin varumärkesidentitet. En plats likställs i marknadsföringssammanhang allt oftare med en produkt och det vi syftar till att undersöka är huruvida detta är motiverat och i så fall i vilken utsträckning. LÄS MER