Sökning: "Varumärkesplattform"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.

  1. 21. Brand book according to Collins & Porras: company vision as brand foundation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Andreas Roos; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and determine the potential value of company X's “companyvision” as a brand platform (brand book). This study uses only the first part of the vision, the "core ideology”. LÄS MER

  2. 22. Umeå i fackpressen : En jämförelse mellan bilden av Umeå i två facktidskrifter och kommunens varumärkesplattform

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linn Svensson; [2010]
    Nyckelord :Umeå; fackpress; mediebild; varumärkesplattform;

    Sammanfattning : A growing need to strengthen ones position on the market, even as a city in competition with other cities, has resulted in an increasing number of municipalities developing brand platforms. When the city of Umeå developed their platform, they identified decision makers and investors as one of four important target groups. LÄS MER

  3. 23. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Janna Bengtsson; Marie Söderberg; [2009]
    Nyckelord :Globalisering; public relations; varumärkning; varumärkessbyggande; branding; nation branding; place branding;

    Sammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER

  4. 24. Sverigebilden - Ett Place Marketing Projekt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gina Aspelin; Charlotte Mellner; [2008]
    Nyckelord :Varumärkesplattform; Place Marketing; Nation Brand; Co-branding; varumärkesbyggande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. LÄS MER

  5. 25. Kommuner och varumärken – En studie om varumärkesbyggande i Osby och Örkelljunga kommun

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Andersson; Karin Rydh; Åsa Borglin; [2008]
    Nyckelord :kommuner; varumärke; place marketing; klassisk varumärkesteori; samarbete; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och jämföra hur kommuner arbetar med sitt varumärke. Metod: En kvalitativ undersökning har utförts med en cross-sectional design (tvärsnittsdesign). Personliga intervjuer med representanter för båda kommunerna har genomförts och kompletterats med sekundärdata. LÄS MER