Sökning: "Varumärkesplattform"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.
21. Brand book according to Collins & Porras: company vision as brand foundation
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : The purpose of this study is to investigate and determine the potential value of company X's “companyvision” as a brand platform (brand book). This study uses only the first part of the vision, the "core ideology”. LÄS MER
22. Umeå i fackpressen : En jämförelse mellan bilden av Umeå i två facktidskrifter och kommunens varumärkesplattform
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : A growing need to strengthen ones position on the market, even as a city in competition with other cities, has resulted in an increasing number of municipalities developing brand platforms. When the city of Umeå developed their platform, they identified decision makers and investors as one of four important target groups. LÄS MER
23. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER
24. Sverigebilden - Ett Place Marketing Projekt
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. LÄS MER
25. Kommuner och varumärken – En studie om varumärkesbyggande i Osby och Örkelljunga kommun
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och jämföra hur kommuner arbetar med sitt varumärke. Metod: En kvalitativ undersökning har utförts med en cross-sectional design (tvärsnittsdesign). Personliga intervjuer med representanter för båda kommunerna har genomförts och kompletterats med sekundärdata. LÄS MER