Sökning: "Varumärkessamarbete"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Varumärkessamarbete.
1. Varumärkessamarbeten inom modebranshen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER
3. När vi två blir en - en kvalitativ fallstudie om medial täckning vid varumärkessamarbeten inom fast-fashionbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Varumärket vid OPS : - hur två identiteter kan skapa en enad image
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Hälsa och idrott är idag mer eller mindre en del av alla svenskars vardag vilket sätter pressaktörer på marknaden. Ett brett utbud och bra service förväntas oavsett vilken anläggning sombesöks vilket ställer mycket höga krav på både anläggningar och aktörer. LÄS MER
5. 1+1=3? : en studie om co-branding och dess påverkan på ett varumärkes värde
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Co-branding, vilket är en typ av varumärkessamarbete, har på senare tid blivit en populär strategi i strävan efter att skapa ett högre värde för konsumenten samt nå fördelar så som ökade intäkter samt möjligheten att skapa och attrahera lojala kunder. Dock finns det siffror som pekar på att många co-brandingsamarbeten misslyckas. LÄS MER