Sökning: "Varumärkessamarbete"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Varumärkessamarbete.

  1. 1. Varumärkessamarbeten inom modebranshen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Omming; Theodor Edstrand; [2021]
    Nyckelord :Varumärkessamarbete; köpintention; rekommendationsvilja; differentiering; könsskillnader Co-branding; purchase intention; willingness to recommend; differentiation; gender differences; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  3. 3. När vi två blir en - en kvalitativ fallstudie om medial täckning vid varumärkessamarbeten inom fast-fashionbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Husnia Kabiri; William Edgren; [2015-02-10]
    Nyckelord :Co-branding; Varumärkessamarbete; Designsamarbete;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Varumärket vid OPS : - hur två identiteter kan skapa en enad image

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Kajsa Westberg; Therese Ekstrand; [2014]
    Nyckelord :OPS; Offentlig-privat samverkan; kommunikation; image; identitet; intryck; uttryck; varumärken; varumärkessamarbete; idrottsanläggning; simhall; kommun;

    Sammanfattning : Hälsa och idrott är idag mer eller mindre en del av alla svenskars vardag vilket sätter pressaktörer på marknaden. Ett brett utbud och bra service förväntas oavsett vilken anläggning sombesöks vilket ställer mycket höga krav på både anläggningar och aktörer. LÄS MER

  5. 5. 1+1=3? : en studie om co-branding och dess påverkan på ett varumärkes värde

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lindberg; Sandra Andersson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Co-branding, vilket är en typ av varumärkessamarbete, har på senare tid blivit en populär strategi i strävan efter att skapa ett högre värde för konsumenten samt nå fördelar så som ökade intäkter samt möjligheten att skapa och attrahera lojala kunder. Dock finns det siffror som pekar på att många co-brandingsamarbeten misslyckas. LÄS MER