Sökning: "Varumärkesstärkande process"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Varumärkesstärkande process.

  1. 1. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  2. 2. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Charlotta Berglund; Tilda Johansson; [2019]
    Nyckelord :Influencer; brand equity; marketing; social media; word of mouth WOM ; Influencer; varumärkesstärkande; marknadsföring; sociala medier; word of mouth WOM ;

    Sammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER

  3. 3. Oh, look - It's coffee o'clock! : En studie om konsumentens beslutsprocess vid köp av homogena produkter, samt studiet av ett företags arbete med varumärkesstärkande aktiviteter på en homogen produktmarknad

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Stella Wolontis; Maja Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Homogeneous products; Brand; Branding; Decision-making process; Coffee; Homogena produkter; Varumärke; Branding; Beslutsprocess; Kaffe;

    Sammanfattning : It is important, for companies operating on a homogeneous product market, to understand and adapt to customer needs. Since coffee is a homogeneous product in food retail it is vital for coffee companies to work extensively with differentiation and the fierce competition. LÄS MER

  4. 4. Förpackningsdesign i en varumärkesstärkande process : En fallstudie av varumärket Coca-Cola

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Niki Polatsidou; Hedwig Strömstedt; [2014]
    Nyckelord :Brand; branding; design; package design; logotype; visual identity; Coca-Cola; Varumärke; varumärkesprofilering; design; förpackningsdesign; logotyp; visuell identitet; Coca-Cola;

    Sammanfattning : Nowadays, packaging design is seen as a competitive tool and its importance for corporations is becoming increasingly apparent. The rivalry within homogeneous markets puts high demands on differentiation and the ability to create something more than the product itself. LÄS MER

  5. 5. "Har man inga ben kan man inte gå" : Vikten av ett starkt varumärke på den svenska designmarknaden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Celander; Helena Lindblad; [2010]
    Nyckelord :Varumärkesstärkande process; identitet; positionering; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : .... LÄS MER