Sökning: "Varumärkesstärkande process"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Varumärkesstärkande process.
1. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
2. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER
3. Oh, look - It's coffee o'clock! : En studie om konsumentens beslutsprocess vid köp av homogena produkter, samt studiet av ett företags arbete med varumärkesstärkande aktiviteter på en homogen produktmarknad
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : It is important, for companies operating on a homogeneous product market, to understand and adapt to customer needs. Since coffee is a homogeneous product in food retail it is vital for coffee companies to work extensively with differentiation and the fierce competition. LÄS MER
4. Förpackningsdesign i en varumärkesstärkande process : En fallstudie av varumärket Coca-Cola
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Nowadays, packaging design is seen as a competitive tool and its importance for corporations is becoming increasingly apparent. The rivalry within homogeneous markets puts high demands on differentiation and the ability to create something more than the product itself. LÄS MER
5. "Har man inga ben kan man inte gå" : Vikten av ett starkt varumärke på den svenska designmarknaden
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER