Sökning: "Varumärkesupplevelse"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade ordet Varumärkesupplevelse.

  1. 16. Behovet av varumärken : Hur konsumenters behov påverkar varumärkesupplevelse, varumärkestillknytning och varumärkeseffekter

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Lisa Wedberg; Malin Blom; [2013]
    Nyckelord :behov av varumärke; varumärkestillknytning; varumärkesupplevelse; varumärkeseffekter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att bidra till forskingen om konsumenters beteende kring varumärken. Det bidrag som denna uppsats ger till tidigare forskning är att den identifierar ett samband mellan konsumentens behov av varumärken (Need for Brand, NFB), varumärkesupplevelse (Brand Experience) och varumärkstillknytning (Brand Attachment). LÄS MER

  2. 17. Att beröra kunden genom dess sinnen inom B2B : En fallstudie om sinnesmarknadsföring inom företagsrelationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Kartberg; Emilia Klappe; Yeliz Morell; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; sinnesmarknadsföring; relationsmarknadsföring; B2B;

    Sammanfattning : Marknadsföringsprogrammet vid Linnéuniversitetet, Vårterminen 2012 Uppsatsens titel: Att beröra kunden genom dess sinnen inom B2B - En fallstudie om sinnesmarknadsföring inom företagsrelationer Ämne: Företagsekonomi III, Kandidatuppsats 15 hp Författare: Sandra Kartberg, Emilia Klappe och Yeliz Morell Handledare: Susanne Sandberg Problemformulering: Hur kan företag gå tillväga för att beröra kunden genom dess sinnen inom B2B? Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse kring hur företag inom B2B använder sig utav sinnesmarknadsföring för att stimulera sina kundrelationer. Genom denna studie hoppas vi även på att få en inblick i hur företag inom B2B arbetar för att stärka sina kundrelationer. LÄS MER

  3. 18. Från förberedelse till upplevelse : Hur användarupplevelsen i e-handel kan efterlikna upplevelsen från en fysisk butik med fokus på single brandföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Sofia Bredenberg; [2011]
    Nyckelord :Single brand companies; e-commerce; usability; user experience and core value.; Single brandföretag; e-handel; användbarhet; användarupplevelse och kärnvärde;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka delar av upplevelsen som konsumenten får i en fysisk single brandbutik som bör efterliknas och lyftas in i samma företags digitala butik. Det har även varit att se hur väl företag förmedlar sina kärnvärden till sina konsumenter i den fysiska butiken. LÄS MER

  4. 19. It´s not a shoe, it´s a community - Varumärkesupplevelser på online brand communities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Karlsson; Madeleine Bojsen; Marielle Stoltz; [2011]
    Nyckelord :Online brand community; varumärkesupplevelse; gemenskap och motivation; uppskattning och lojalitet; missnöje; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med ny kunskap kring kopplingen mellan varumärkesupplevelser och online brand communities. Detta ämnar vi åstadkomma genom en ökad förståelse för vilka varumärkesupplevelser som skapas på online brand communities och hur dessa skapas. LÄS MER

  5. 20. Att skapa en multisensorisk sinnesupplevelse : En marknadsföringsstrategi för detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Anna Eriksson; Caroline Nilsson; [2010]
    Nyckelord :sensory marketing; multisensory brand experience; interior design; multisensory strategy; brand; emotional experience; interactive multisensory experience; sinnesmarknadsföring; ultimat sinnesupplevelse; heminredning; multisensorisk strategi; varumärke; emotionell upplevelse; interaktiv multisensorisk sinnesupplevelse;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att analysera och diskutera varför och på vilka sätt ett detaljhandelsföretag bör erbjuda kunden en multisensorisk varumärkesupplevelse. Uppsatsen kommer att ge företag ökad förståelse för Sinnesmarknadsföring och vad det får för konsekvenser vid utformandet av servicelandskapet. LÄS MER