Sökning: "Varumärkesvård"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Varumärkesvård.

  1. 1. Varumärkesvård i tider av kris : En fallstudie om återhämtning till följd av ett produktfel

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Daniel Karlsson; [2013]
    Nyckelord :crisis management; recovery strategies; brand management; food industry; mass media; product failure; Varumärkesvård; fallstudie; produktfel;

    Sammanfattning : This study is about how a swedish brand within the food industry that experiences a crisis following a product failure. It focuses on three areas following the crisis and these are crisis management, recovery strategies and brand management. LÄS MER

  2. 2. En studie om skillnader i statliga och privata bolags hållbarhetsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Martina Söderkvist; Jannika Tenö; [2011]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; GRI; Statliga bolag; Privata bolag; Legitimitet; Isomorfi;

    Sammanfattning : This study examines differences between private and state-owned companies' sustainability reports for the year 2010. Three state-owned companies and three private companies in three different industries have been examined. An effort has been put to explaining if differences are related to the owner or to the industry. LÄS MER

  3. 3. "Låt samspelet börja" : Vägverkets kommunikationsansvarigas uppfattning av sambandet mellan krishantering och varumärkesvård

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Amy Lee; [2009]
    Nyckelord :krishantering; kriskommunikation; varumärkesvård; internkommunikation;

    Sammanfattning : Forskarna är överens, kriser har blivit ett oundvikligt inslag i dagensinformationssamhälle. Ett särskilt fokus ligger på hur immateriella värden påverkas. Immateriella värden syftar bland annat till en organisations varumärke och förtroendekapital. Parallellt med den här utvecklingen har även behovet av god krishantering växt fram. LÄS MER

  4. 4. Svenska varumärkens kulturella värden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Brodin; Linda af Kleen; [2002]
    Nyckelord :Business studies; cultural values; culture; brands; Hofstede; Kapferer; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Background: Today many companies are competing to get space in our minds. Companies spend a tremendous amount of money on building strong brands. It is not just about making us aware of their logo, today it’s more about giving the brand a ”soul” and to load it with different values. LÄS MER

  5. 5. Svenska varumärkens kulturella värden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Brodin; Linda af Kleen; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; kulturella värden; kultur; varumärken; kärnvärden; Hofstede; Kapferer; Staffan Hård af Segerstam; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag slåss många företag om att få en plats i vårt medvetande och de lägger därmed ut stora summor på varumärkesbyggande och varumärkesvård. Det handlar inte längre om att bara pränta in logotypen, utan även att ge sitt varumärke en "själ" och ladda det med olika värden. LÄS MER