Sökning: "Varumärket Handelshögskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Varumärket Handelshögskolan.

  1. 1. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Salar Jaderi; Karim Saab; [2022]
    Nyckelord :balans; fastighetsmäklare; hantering; varumärke; varumärkeskapital; kunder;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER

  2. 2. The Role of A Flexible Brand Identity in A Dynamic Market : A Multiple-Case Study on Swedish Coffee Brands

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Louise Enoksson; Elin Larsson; [2020]
    Nyckelord :Brand Identity; Flexible Brand Identity; Brand Transformation; Brand Management; Moderately Dynamic Market; Adaptation; Consumers; Consumer behaviour; The Swedish Coffee Market; Communication;

    Sammanfattning : Conducting successful business requires a clear and steady brand identity, which is a part of brand management (Aaker, 1996; Kapferer, 1992, de Chernatony, 1999). Sticking to the core values and the traditions of the brand is beneficial. LÄS MER

  3. 3. Småstaden som blev till sagor : En turismvetenskaplig studie om Vimmerby och den tekniskautvecklingen av Astrid Lindgrens Värld

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ellen Waern; Ellinore Wagnervik; [2019]
    Nyckelord :teknik; destinationsutveckling; nostalgi; storytelling;

    Sammanfattning : Astrid Lindgrens Värld (ALV) öppnade år 1981 upp sina portar för första gången iVimmerby och har sedan dess blivit en plats som hundratusentals människor besöker år efterår. Astrids sagor har gjort sig kända över hela världen och i takt med populariteten växte ävenparken och varumärket Astrid Lindgren. LÄS MER

  4. 4. Varumärket som konkurrensmedel : Varumärkesuppbyggnad och kundbaserat varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Max Forsberg; Jesper Kornblad; Hampus Petersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Barn som verktyg i marknadskommunikation : En kvalitativ studie om konsumenters respons till barns gestaltning i reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Marlene Amundsson; Matilda Fröjd; [2017]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; varumärke; barn i reklam;

    Sammanfattning : Barns gestaltning i reklam är ingen ny företeelse. I takt med att barns roll i samhället blivit allt mer central har det blivit vanligare att inkludera barn i reklam. LÄS MER