Sökning: "Varumärkning"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Varumärkning.

  1. 11. Branding Södertälje : en studie av förutsättningarna för samarbete mellan de interna intressenterna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Mineur; Johanna Pirttikoski; [2011]
    Nyckelord :branding; city branding; place branding; cooperation; internal stakeholders; varumärkning; city branding; platsvarumärkning; samarbeten; interna intressenter;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka förutsättningarna för ett samarbete mellan de interna intressenterna i en stads varumärkningsprocess. Utifrån uppsatsens syfte har en kvalitativ undersökning genomförts i form av sju intervjuer med intressenter inom den varumärkesbyggande processen i Södertälje. LÄS MER

  2. 12. Ergonomisk varumärkning : En studie om konsumenters uppfattning om produkter tillverkade under ergonomiska arbetsförhållanden

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Emil Ekman; Linnea Bovinder Ylitalo; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumententer idag har blivit mer medvetna och noggranna att kontrollera att produkter uppfyller deras krav på moral och etik. Företags sociala ansvarstagande och etiska agerande har därmed kommit att spela allt större roll för konsumenters köpbeslut. Socialt ansvarstagande innefattar flera olika områden. LÄS MER

  3. 13. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Janna Bengtsson; Marie Söderberg; [2009]
    Nyckelord :Globalisering; public relations; varumärkning; varumärkessbyggande; branding; nation branding; place branding;

    Sammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER

  4. 14. Boende - en ny strategi: Marknadsföring genom ett event! Studieobjekt: Trelleborg

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Grebasch; Marie Grönkvist; [2006]
    Nyckelord :Place marketing; Event marketing; Boendeattraktion; Varumärkning; Image; Identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utröna hur events kan påverka boendeattraktionen till en stad och åskådliggöra andra påverkande faktorer. Metod: I vår uppsats har vi valt att använda oss av en kombination av kvalitativa intervjuer och en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER

  5. 15. Ett lyckat recept - Internt fokus vid varumärkning av en stad

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Gudmundsson; Angela Mauritz; Li Strandberg; [2005]
    Nyckelord :corporate branding; interna intressenter; identitet; profilering; city branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har i vår uppsats undersökt de interna intressenternas betydelse vid varumärkning av en stad. För att utreda vårt syfte har vi valt att använda oss av en kvalitativ metod i form av en fallstudie där vi studerat Kristianstads profilering. LÄS MER