Sökning: "Varumärkning"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Varumärkning.
11. Branding Södertälje : en studie av förutsättningarna för samarbete mellan de interna intressenterna
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka förutsättningarna för ett samarbete mellan de interna intressenterna i en stads varumärkningsprocess. Utifrån uppsatsens syfte har en kvalitativ undersökning genomförts i form av sju intervjuer med intressenter inom den varumärkesbyggande processen i Södertälje. LÄS MER
12. Ergonomisk varumärkning : En studie om konsumenters uppfattning om produkter tillverkade under ergonomiska arbetsförhållanden
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Konsumententer idag har blivit mer medvetna och noggranna att kontrollera att produkter uppfyller deras krav på moral och etik. Företags sociala ansvarstagande och etiska agerande har därmed kommit att spela allt större roll för konsumenters köpbeslut. Socialt ansvarstagande innefattar flera olika områden. LÄS MER
13. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER
14. Boende - en ny strategi: Marknadsföring genom ett event! Studieobjekt: Trelleborg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utröna hur events kan påverka boendeattraktionen till en stad och åskådliggöra andra påverkande faktorer. Metod: I vår uppsats har vi valt att använda oss av en kombination av kvalitativa intervjuer och en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER
15. Ett lyckat recept - Internt fokus vid varumärkning av en stad
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi har i vår uppsats undersökt de interna intressenternas betydelse vid varumärkning av en stad. För att utreda vårt syfte har vi valt att använda oss av en kvalitativ metod i form av en fallstudie där vi studerat Kristianstads profilering. LÄS MER