Sökning: "Varumärkesbild"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Varumärkesbild.
1. En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. LÄS MER
2. Varumärken som tar ställning : En kvalitativ studie om svenska konsumenters attityder till varumärkens engagemang i kontroversiella frågor
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna studie har baserats på fenomenet Corporate Social Advocacy (CSA) som innebär att företag gör ställningstaganden i socialpolitiskt kontroversiella frågor. Utmärkande för denna typ av frågor är att det inte brukar råda någon konsensus och det existerar två sidor med helt skilda åsikter. LÄS MER
3. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER