Sökning: "Vattenfall csr"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Vattenfall csr.

  1. 1. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  2. 2. “We are ready for a new energy future” : En kvalitativ analys om hur Vattenfall kommunicerar CSR på YouTube.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fredrik Häll; Sofia Hallberg; [2019]
    Nyckelord :CSR; CSRC; YouTube; Agenda 2030; CSR; CSRC; YouTube; Agenda 2030;

    Sammanfattning : Konsumenters krav gällande hur företag bör engagera sig i samhälls- och miljöfrågor blir alltmer striktare. Samtidigt visar forskning att företag lägger ner mer resurser än någonsin tidigare på samma frågor, men trots detta är företagens kommunikation kring samhälle och miljö tämligen outforskat. LÄS MER

  3. 3. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om Vattenfalls praktiska hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anne Kihlström; Sofia Thesander; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; särkoppling; greenwashing; Vattenfall; anställda;

    Sammanfattning : Idag kommunicerar allt fler företag externt om sitt CSR-arbete. Då den externa kommunikationen inte samstämmer med det interna arbetet så uppstår särkoppling som kan ge kritik som greenwashing. Företaget Vattenfall har fått sådan kritik, vilket gör det intressant att studera företagets interna arbete. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning : En studie om hur statligt ägda företag arbetar med att integrera hållbarhetsfrågor i affärsverksamheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Pouzette; Sofie Runhagen; [2013]
    Nyckelord :CSR; GRI; sustainability reporting; sustainability strategies; sustainability development; integrated reporting; CSR; GRI; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsstrategier; hållbar utveckling; integrerad rapportering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur statligt ägda företag arbetar med hållbarhetsfrågor och hur dessa förhåller sig till affärsverksamheten.  Metod: Vi har i denna uppsats använt oss av en kvalitativ undersökningsstrategi. LÄS MER