Sökning: "Veganism"
Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade ordet Veganism.
21. Female and male audiences' perception on a plant-based (Vegan) diet after having viewed the documentary film What the Health : How perception on a plant-based diet (Vegan) changes after having watched the documentary film What the Health
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Veganism (or following a PBD) is scientifically proven to be one of the possible answers to the environmental, ethical and health issues our society is currently facing. The documentary film What the Health advocates this claim and presents the tremendous impacts, meat and dairy production and consumption, have on our environment, our personal health and for the people living on our planet. LÄS MER
22. Influencers : morgondagens politiska opinionsbildare?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I det digitala samhället konkurrerar traditionella massmedier allt mer med sociala medier om publikens uppmärksamhet. Trenden visar att nästkommande generation väljer sociala medier i första hand och prioriterar bort konventionella nyhetsmedier, trots dess väsentlighet i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER
23. Den gröna gråzonen : Greenwashing i veganska produkters visuella kommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Hållbarhetsfrågan har blivit allt viktigare. Intresset för hållbarhet ökar och får större inverkan på människors val (Ottosson &Parment, 2016, s. 13). LÄS MER
24. To believe or not to believe? : an audience research on the documentary What The Health
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This research employs qualitative methods to look at the audience site of veganism documentary What The Health. Through semi-structured interviews with 13 participants (6 non-vegetarians and 7 vegetarians), the thesis attempts to understand the self and individual response to veganism portrayal, truth claims and how viewers learn from the documentary. LÄS MER
25. Anamma – En vegansk livsstil : En kvalitativ studie kring Anammas marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study aimed to examine how a company like Anamma creates a platform where people can connect and inspire others to buy vegan food and what strategies they use to do so. The empirical material consisted of eight posts on Instagram made by the Swedish vegan company Anamma. LÄS MER