Sökning: "Veganism"

Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade ordet Veganism.

  1. 21. Female and male audiences' perception on a plant-based (Vegan) diet after having viewed the documentary film What the Health : How perception on a plant-based diet (Vegan) changes after having watched the documentary film What the Health

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Franziska Saell; [2020]
    Nyckelord :PBD; Vegan; Documentary; What the Health; Audience Perception; Gendered Nutrition;

    Sammanfattning : Veganism (or following a PBD) is scientifically proven to be one of the possible answers to the environmental, ethical and health issues our society is currently facing. The documentary film What the Health advocates this claim and presents the tremendous impacts, meat and dairy production and consumption, have on our environment, our personal health and for the people living on our planet. LÄS MER

  2. 22. Influencers : morgondagens politiska opinionsbildare?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Runfors; Moa Dahlén; [2020]
    Nyckelord :​influencers; semiotisk analys; politiska uttryck; ”vi de”-konstruktioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det digitala samhället konkurrerar traditionella massmedier allt mer med sociala medier om publikens uppmärksamhet. Trenden visar att nästkommande generation väljer sociala medier i första hand och prioriterar bort konventionella nyhetsmedier, trots dess väsentlighet i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  3. 23. Den gröna gråzonen : Greenwashing i veganska produkters visuella kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2020]
    Nyckelord :Oatly; visuell kommunikation; veganism; hållbarhet; greenwashing;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågan har blivit allt viktigare. Intresset för hållbarhet ökar och får större inverkan på människors val (Ottosson &Parment, 2016, s. 13). LÄS MER

  4. 24. To believe or not to believe? : an audience research on the documentary What The Health

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ha Linh Trang Nguyen; [2020]
    Nyckelord :audience engagement; audience study; documentary audience; engagement with documentary; veganism; veganism documentary; spectrum of engagement; double mode of engagement; truth claims; genre work; Social Sciences;

    Sammanfattning : This research employs qualitative methods to look at the audience site of veganism documentary What The Health. Through semi-structured interviews with 13 participants (6 non-vegetarians and 7 vegetarians), the thesis attempts to understand the self and individual response to veganism portrayal, truth claims and how viewers learn from the documentary. LÄS MER

  5. 25. Anamma – En vegansk livsstil : En kvalitativ studie kring Anammas marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Patricia Björkman; Heléne Andersson; [2020]
    Nyckelord :Anamma; veganism; social media marketing; consumer culture theory; word of mouth; social identity.;

    Sammanfattning : This study aimed to examine how a company like Anamma creates a platform where people can connect and inspire others to buy vegan food and what strategies they use to do so. The empirical material consisted of eight posts on Instagram made by the Swedish vegan company Anamma. LÄS MER