Sökning: "Vendela Lundberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Vendela Lundberg.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på redovisningskonsulten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Lundberg; Vendela Pettersson Nilsson; [2022-09-07]
    Nyckelord :Redovisningskonsult; arbete; digitalisering; arbetsuppgifter; automatisering; Big Data; AI; Molnet; RPA;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Digitaliseringen har haft en stor effekt på samhället och arbetsmarknaden. I takt med att digitaliseringen utvecklas förväntas arbetsuppgifter förändras eller tas över helt. Redovisningsbranschen utpekas enligt tidigare forskning som en av de branscherna där automatisering kommer ta över flest arbetsuppgifter. LÄS MER

  2. 2. Live shopping as a tool to create an engaging customer experience

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Ekelöw; Vendela Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Live shopping; Customer Experience; Value Creation; Value Co- Creation; Brand Owned Touchpoints; Direct Interaction;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how firms create an engaging customer experience through live shopping. More specifically, by performing a case study this thesis will provide an example of how firms use live shopping to create interactions, as well as to provide value through firm offerings. LÄS MER

  3. 3. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Lundberg; Arvid Ekelöw; [2019]
    Nyckelord :Product placement; Music video; Brand evaluations; Cognitive fit; Affective fit.; Produktplacering; Musikvideo; Varumärkesutvärdering; Kognitiv överensstämmelse; Affektiv överensstämmelse;

    Sammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER