Sökning: "Verksamhetsförlagd utbildning VFU"
Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden Verksamhetsförlagd utbildning VFU.
1. VFU-handledares syn på förskollärarstudenters förutsättningar för progression under VFU : En studie av handledares erfarenheter och uppfattningar
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka VFU-handledares syn på förskollärarstudenters förutsättningar till progression under VFU. Studien belyser VFU-handledarnas erfarenheter av och uppfattningar om förutsättningar för studenters progression under VFU:n i allmänhet och under studentens sista VFU-period i synnerhet. LÄS MER
2. Biomedicinska analytikers reflektioner under verksamhetsförlagd utbildning : En kvalitativ analys av studenters reflektionsloggböcker
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Reflektion eftersträvas ofta i högre utbildning. Forskning och beprövad erfarenhet visar att aktiviteten ska ha avgörande betydelse för studenters djuplärande. Reflektion har även visat sig ha en central betydelse för studenters professionella lärande. Denna studie fokuserar på reflektion hos blivande biomedicinska analytiker (BMA). LÄS MER
3. Lärares uppfattningar om laborationer i biologi : En kvalitativ undersökning om vad biologilärare har för syfte och mål med laborationer på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : I högstadiet är laborationer en undervisningsmetod där eleverna får möjlighet att se olika biologiska ting och processer i verkligheten. I kursplanen för biologi på grundskolan står det även både i det centrala innehållet och bland kunskapskraven att eleverna ska lära sig att planera, genomföra, utvärdera och dokumentera laborationer (Skolverket, Lgr 22) . LÄS MER
4. Matematikundervisning i flerspråkiga klassrum : En studie om språkfrämjande strategier inom låg-, mellan- och högstadiet
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av dimensioner och strategier som främjar flerspråkiga elever inom låg-, mellan- och högstadiet. Samt att se vilka likheter och skillnader som framkommer i de olika stadierna. LÄS MER
5. Uttryck och attityder till elevdemokrati ur ett elev- och lärarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of this systematic review is to compile earlier research regarding student democracy and the different attitudes to it from student- and teacher perspectives. The world we live in is in a constant state of change and even though the world changes, we can’t forget the democratic values that society relies on. LÄS MER