Sökning: "Veronica Haglund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Veronica Haglund.

  1. 1. Närståendes upplevelser av sjuksköterskans bemötande -vid förstagångsinsjuknande i psykos

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Veronica Haglund; Linnea Kjellberg; [2016]
    Nyckelord :Anhöriga; Bemötande; Närstående; Psykos;

    Sammanfattning : Det kan vara svårt att vara närstående till någon som drabbas av psykisk ohälsa. En psykos kännetecknas av förvriden verklighetsuppfattning med vanförställningar och hallucinationer. Den vanligaste orsaken till insjuknande i psykos är schizofreni. LÄS MER

  2. 2. Public-private partnerships as a strategy for successful expansion in emerging markets? : A case study of the motives, means and outcomes of Swedish MNEs engagement in public-private partnerships in emerging markets

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Haglund; Carl Liljefors; [2014]
    Nyckelord :Public-Private Partnerships; Market Expansion; Emerging Markets; MNE; Swedish; Institutional Network Approach; International Business Strategy;

    Sammanfattning : While both the concept of Private-Public Partnerships and the research on the topic is not new, PPPs from a market expansion perspective has not been covered to any notable extent, something this thesis aims to rectify. With the importance of relationships in business in emerging markets, the Institutional Network Approach serves as the backdrop for the study, highlighting the interplay between MNE and surrounding institutions. LÄS MER

  3. 3. Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Haglund; Jonas Nilsson; [2012]
    Nyckelord :B2B marketing; commitment-trust theory; mobile marketing; mobile applications; relationship marketing; value creation; B2B; marknadsföring; key mediating variable model of relationship marketing; mobilapplikationer; mobilmarknadsföring; relationsmarknadsföring; the value creation model; värdeskapande;

    Sammanfattning : Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. LÄS MER

  4. 4. När, hur och varför? : En studie om synen på stavning

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Veronica Bjerges; Åsa Haglund; [2007]
    Nyckelord :spelling; spelling mistakes; teaching spelling; reading and writing development; reading; writing; curriculum standards; teacher education; pupils´ thoughts; stavning; stavningsutveckling; elevers tankar; stavfel; stavningsundervisning; läs- och skrivutveckling; läsning; skrivning; styrdokument; lärarutbildning; elevers tankar;

    Sammanfattning : Stavning handlar ej enbart om att stava rätt! Att lära sig stava kan vara en hjälp i en individs läs- och skrivutveckling. Genom att lära sig stava kan det bli lättare att lära sig läsa, samtidigt som läsningen kan bidra till att lära sig stava. LÄS MER