Sökning: "Veronica Lindblom"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Veronica Lindblom.

  1. 1. Pop, identitet och genus i Kamratposten och Julia

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Veronica Lagerman Lindblom; [2014]
    Nyckelord :critical discourse analysis; discourse; discourses within popularmusic; popularmusic; youth magazines; representations; queertheory; gender; qualitative content analysis; femininity; masculinity; Kamratposten; Julia.; kritisk diskursanalys; diskurs; diskurser inom populärmusik; populärmusik; ungdomstidningar; representationer; queerteori; genus; kvalitativ innehållsanalys; femininitet; maskulinitet; Kamratposten; Julia.;

    Sammanfattning : Abstract In this essay I am examining the representation of popmusic with particular focus on gender and identity in two youth magazines called Kamratposten and Julia. Using the method of Norman Faircloughs critical discourse analysis I have studied ten interviews with popmusicians from each magazine based on the theorys of representations, discourses within popularmusic and queer theory. LÄS MER

  2. 2. Intranät : vilka konsekvenser får ett intranät för kommunikationen i en mångfilialkedja?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Veronica Lindblom; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att kommunicera är något som människor har gjort i alla år. Vi har fått tillgång till olika hjälpmedel för att kommunicera, några utav dessa är, brev, e-post, direktsamtal m.m. På senare tid har vi fått tillgång till datormedierad kommunikation som har gett oss nya möjligheter till att kommunicera. LÄS MER

  3. 3. Skönlitteraturens möjligheter i undervisningen : en studie om sex lärares uppfattningar om skönlitteratur som läromedel i skolans tidigare år

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Therese Andersson; Veronica Lindblom; [2008]
    Nyckelord :Fiction; Literature learning; Literature teaching; Skönlitteratur; Litteraturpedagogik; Litteraturundervisning;

    Sammanfattning : Bakgrunden till vår studie är vårt gemensamma intresse för skönlitteratur och vår nyfikenhet över hur den används i dagens skola. Syfte var att ta reda på om samt hur lärare, verksamma inom skolans tidiga år, använder sig av skönlitteratur i sin undervisning. LÄS MER