Sökning: "Veronica Lundberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Veronica Lundberg.

  1. 1. Sjuksköterskors erfarenheter av hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande arbete med övervikt inom barnhälsovården

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Ingela Lundberg; Veronica Oredsson; [2018]
    Nyckelord :Children; overweight; communication; qualitative method; family-centered care; nurses´; barn; övervikt; kommunikation; kvalitativ metod; familjecentrerad omvårdnad; sjuksköterskor;

    Sammanfattning : Övervikt hos barn är ett växande problem i hela världen, så även i Sverige, vilket kan leda till flera allvarliga följdsjukdomar men även psykisk ohälsa. Forskning visar att främja goda levnadsvanor tidigt hos barn är gynnsamt för att förebygga övervikt och sjuksköterskor inom barnhälsovården har en viktig roll i detta arbete. LÄS MER

  2. 2. Samband mellan de fyra räknesätten- en läromedelsanalys

    M1-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Veronica Blom; Ulrika Gelius-Lundberg; [2012]
    Nyckelord :de fyra räknesätten; läromedel; läromedelsanalys.matematik; samband;

    Sammanfattning : Sambandet mellan de fyra räknesätten är en del i utvecklingen av den matematiska förståelsen. Syftet med denna studie är att analysera hur ett antal olika läromedel i matematik riktade till årskurs 1-3 tar upp dessa samband. Med läromedel menas då läroböcker, samt tillhörande lärarhandledningar. LÄS MER

  3. 3. Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Renata Di Lorenzo Marletti; Karima Kraitiss; Bettina Lundberg; [2009]
    Nyckelord :klagomålshantering; känsloarbete och motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras. Vi blev intresserade av klagomålshantering då vi läste en artikel om ämnet, men tyckte att teorin målade upp en idyllisk bild av hur verkligheten ser ut. LÄS MER