Sökning: "Vian Talusi"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Vian Talusi.

  1. 1. Specialpedagogers perspektiv på handledning med lärare i årskurs F-9

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Gåna Abdullahresul; Vian Talusi; [2021-08-05]
    Nyckelord :handledning; specialpedagogens upplevelse; fenomenologi; specialpedagogens uppdrag; reflektion;

    Sammanfattning : Abstract Handledning är det område som studerades eftersom behovet ansågs vara stort för det hälsofrämjande och förebyggande arbetet i skolan. Handledning har ökat i samhället på grund av globalisering, nätverk, media och den snabba utvecklingen som dagens informationssamhälle har gått igenom. LÄS MER

  2. 2. Handledning och skolutveckling. En kvalitativ intervjustudie av tolv lärares uppfattningar

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Vian Talusi; [2016-05-04]
    Nyckelord :handledning; lärande; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering Syftet med detta arbete är att försöka utveckla hur handledare kan bidra till nyutbildade pedago- gers förståelse av att omsätta och använda sina teoretiska kunskaper från utbildningen i den didaktiska undervisningsverkligheten. Studiens frågeställningar är: 1. LÄS MER

  3. 3. Hur kan lärare på ett kreativt sätt arbeta för att motivera elevernas läs- och skrivlärande? – en undersökning grundad på intervjuer och observationer Arbetets art: Examensarbete i Lärarutbildningen VT 2009 didaktik

    C-uppsats,

    Författare :Marianne Najjar; Vian Talusi; [2009]
    Nyckelord :Undervisningsmetoder i l;

    Sammanfattning : Våra frågeställningar är: • Hur arbetar lärarna för att motivera elevernas läs- och skrivlärande? • Vilka metoder och material använder lärarna för att hjälpa eleverna utveckla skriftspråket? • Varierar undervisningen för att fånga elevernas uppmärksamhet till skriftspråklig kunskap och i såfall hur?Metod Som forskningsmetod har vi valt att använda den kvalitativa. Vi har utfört intervjuer ochobservationer med olika lärare i olika klasser och på olika mångkulturella skolor. LÄS MER