Sökning: "Vibrotactile Experience"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Vibrotactile Experience.
1. Vibraesthetics of Music : The design of BEATHOVEN: a haptic device for enjoying music through vibrotactile sensations
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The project has the purpose of designing and developing a wearable haptic device for experiencing music through tactile vibrations on the body, and the result is the product concept BEATHOVEN and a completely new way of experiencing music. Music is powerful, it touches our soul and gives form to our emotions. LÄS MER
2. Smarta kläder, användbarhet och påverkan på arbetsbeteende – användartestning av en prototyp
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Smarta kläder är en kroppsnära teknik som består av kläder som har i sig integrerade/invävda sensorer vilka mäter kroppssignaler, arbetsställningar och rörelser och visar information om eventuella överbelastningar. Syftet i denna studie var att utvärdera prototyp 1 av ett smart arbetsklädersystem genom att utreda användarnas upplevelse (user experience) och användbarhet av prototypen samt prototypens påverkan på testpersonernas arbetsbeteende. LÄS MER
3. Did you notice that? A comparison between auditory and vibrotactile feedback in an AR environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are different ways to interact with different hardware, therefore it is important to have an understanding about what factors that affect the experience when designing interactions and interfaces. This study focuses on exploring how auditory and vibrotactile feedback are perceived by the users when they interact in a virtual AR environment. LÄS MER
4. ITG - Tangible Geometry for the Visually Impaired : Exploring the potential of extending tablet functionality with appcessories
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)Sammanfattning : This thesis explores how an Android application that is used in combination with tangible appcessories is capable of facilitating a learning experience for visually impaired students within the specific domain of geometry. This study’s approach illustrates how using an application in combination with a physical appcessory can provide information concerning geometry to the visually impaired. LÄS MER