Sökning: "Victor Carlsson"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Victor Carlsson.

  1. 11. Hemelektronikbranschens anpassning till mobil e-handel : En studie om svårigheter och m-handelslösningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Victor Carlsson; Calle Sundin; [2014]
    Nyckelord :m-handel; mobil e-handel; responsiv webbdesign; mobil; e-handel;

    Sammanfattning : Handeln idag är inte längre begränsad till handel via fysiska butiker eller datorer, utan finns numera tillgänglig i mobilen när som helst och var som helst. Mobil e-­handel har haft en kraftig ökning i Sverige de senaste åren. LÄS MER

  2. 12. Handhygiensrutiner - faktorer som påverkar följsamheten

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Victor Carlsson; Erik Dahl; [2014]
    Nyckelord :faktorer; följsamhet; handhygien; sjuksköterska; vårdrelaterade infektioner;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vårdrelaterade infektioner är en av de vanligaste komplikationerna för sjukhusvårdade patienter och drabbar uppskattningsvis 10 % av alla inneliggande patienter. Handhygien är den viktigaste åtgärden för att förebygga vårdrelaterade infektioner. LÄS MER

  3. 13. SMEs modes of entering in China : A Multiple Case Study of Swedish firms entering in China

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victor Carlsson; Mohammad Khan; [2014]
    Nyckelord :Small and Medium Enterprises SMEs ; Entry mode; Market entry; China; External;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to investigate market entry modes selection of Swedish SMEs concerning their entry in Chinese market. The information we extracted from various Swedish SMEs may to some extent functional to other Swedish SMEs as well while seeking to enter in the foreign market. LÄS MER

  4. 14. Tjänstekvalitetens inverkan på kundlojalitet : när en tjänst går från att vara avgiftsfri till att bli avgiftsbelagd

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Karlsson; Carl Johan Olsson; Marcus Johansson; [2013]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; kundlojalitet; prisförändring;

    Sammanfattning : Title: The impact of service quality on customer loyalty - when a service changes from being free to become surcharged Authors: Carl Johan Olsson, Marcus Johansson and Victor Carlsson Supervisor: Hans Lundberg Course: Bachelor thesis in business administration, 15 Credits (15 ECTS) Keywords: Service quality, customer loyalty, price movement Purpose The purpose of this essay is to increase the understanding if the perceived quality by the service users correlates with a future loyalty to a service when it cease from being free, to become charged. • Does the perceived quality of a service by the service users affect a future loyalty to a service, when it cease from being free, to become charged? Method In this essay we have chosen to implement a quantitative research method based on a survey. LÄS MER

  5. 15. CSR rapportering - Trender och förändringar i svenska börsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Enander; Victor Cavalli-Björkman; [2009]
    Nyckelord :CSR; årsredovisningar; Large-Cap; förändringar; börsföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ” CSR rapportering - Trender och förändringar i svenska börsföretag” Seminariedatum: Fredag 16 Januari 2009 Tema/Kurs: Marknadskommunikation, FEKK01 Författare: Victor Cavalli-Björkman, Christoffer Enander Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: CSR, årsredovisningar, Large-Cap, förändringar, börsföretag Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om 22 stora svenska börsbolag har förändrat sin CSR rapportering i sina årsredovisningar under den senaste tioårsperioden. Samt att med hjälp av gängse teorier försöka förklara eventuella förändringar. LÄS MER